Someren 2 met lege handen terug naar Someren

UDI'19/CSU 2

Hoofdklasse HK

3 november 2019 11:00

In een redelijk gelijk opgaande wedstrijd trok UDI’19 2 aan het langste eind. Een gelijkspel was gezien het wedstrijdbeeld de terechte uitslag. Toch hielden de Udenaren de 3 punten in eigen huis.

UDI’19 2 begon voortvarend aan de wedstrijd. De eerste 10 minuten stond Someren 2 vol onder druk en had het weinig in te brengen. Een tactische omzetting op het middenveld zorgde ervoor dat de blauwwitten beter in het spel kwamen. Maar echt grote kansen werden er na de omzetting door UDI’19 2 en Someren 2 niet of nauwelijks gecreëerd. Someren 2 was in de eerste helft gevaarlijk via een schotkans van Fabio Peters en een kopkans van Pascal Loomans uit een corner. Ruststand, 0-0.

Na rust kwam Someren 2 goed uit de startblokken. In de 48e minuut resulteerde dit in een dot van een kans voor Fabio Peters. Zijn vizier stond echter niet op scherp en hij schoot de bal in de handen van de goalie van UDI’19 2. Someren 2 had in de beginfase van de tweede helft het overwicht maar echte kansen werden er niet gecreëerd. Ook niet door de Udenaren, omdat de organisatie bij Someren 2 goed stond. Dit tot de 63e minuut. Balverlies op het middenveld werd door de Udenaren hard afgestraft in een counter, 1-0. Someren 2 ging alles of niets spelen, maar echt grote kansen werden er niet gecreëerd. UDI’19 2 kreeg in de laatste minuut nog een kans om de wedstrijd op slot te gooien, maar Someren 2-goalie Wessel Pape was de aanvaller van UDI’19 2 de baas in een 1-tegen-1-situatie. Eindstand 1-0. Someren 2 had gezien het wedstrijdbeeld recht op een punt, maar gaat dus met lege handen naar huis.

Aankomende zondag komt het altijd lastige Gemert 2 naar Someren. Aanvang 11.00 uur op sportpark de Potacker.

Opstelling: Wessel Pape, Bart Hurkmans, Jan Meulendijks, Ron van Stratum, Jur Schweren, Dirk Swinkels (64’ Nick Kusters), Fabio Peters (71’ Rick Vereijken), Gjalt Burger, Freek van Bussel (74’ Norbert Maas), Pascal Loomans en Devi Fondon (64’ Danny Welten).

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)