Someren 2 stelt teleur uit bij Volharding 2

Hoofdklasse HK

17 november 2019 12:00

J.A. (Johnny) van Geffen

De blauwwitten speelden een wedstrijd met twee gezichten. De eerste helft was Someren 2 de betere partij en had het al met de rust met 3-0 of 3-1 voor moeten staan. De mannen uit Someren kregen enkele honderd procent kansen via Nick Kusters, Danny Welten en Fabio Peters. Ook werd er in de 12e minuut een zuiver doelpunt van Fabio Peters onterecht afgekeurd voor buitenspel. De mannen uit Vierlingsbeek waren sporadisch gevaarlijk. Dit kwam meestal voort uit fouten van Someren 2. De ruststand was 0-0.

Na rust kwam Someren 2 goed uit de startblokken. In de 55e was het Fabio Peters die, op aangeven van Stijn Sanders, de bal op randje zestien over de keeper van Volharding 2 in het doel lobte. Wat er na het doelpunt met Someren 2 gebeurden is niet te verklaren. De blauwwitten waren het volledig kwijt en Volharding 2 kreeg het geloof dat Someren 2 te pakken was. Volharding 2 ging vol op de aanval en in de 77e en 79e minuut wisten de mannen uit Vierlingsbeek een 0-1 achterstand om te buigen in een 2-1 voorsprong. In het reststand van de tweede helft kreeg Someren 2 nog enkele, kleine kansen op de gelijkmaker, maar dit verlies hebben de blauwwitten volledig aan zichzelf te danken.

Someren 2 wacht nog steeds op de eerste uitoverwinning. Aankomende zondag wacht een lastige uitwedstrijd tegen ZSV 2. Aanvang 11.00 uur op Sportpark De Kranenmortel.

Opstelling: Wessel Pape, Bart Hurkmans, Jan Meulendijks (C), Ron van Stratum, Norbert Maas, Stijn Sanders (62’ Max Sonnemans), Danny Welten (73’ Gjalt Burger), Nick Kusters (53’ Pascal Loomans), Rick Vereijken (58’ Devi Fondon), Dirk Swinkels, Fabio Peters.

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)