Someren 2 boekt tweede thuisoverwinning van het seizoen

Hoofdklasse HK

13 oktober 2019 11:00

J.M.M.E. (Jan) Tielen

De blauwwitten begonnen sterk aan de wedstrijd en in de 6e minuut was het al meteen raak. Een goede voorzet van Freek van Bussel werd bij de tweede paal binnengelopen door Danny Welten. Nog geen 2 minuten later kreeg Fabio Peters een dot van een kans om Someren 2 op 2-0 te zetten. Hij was echter niet koelbloedig genoeg in een 1-tegen-1 situatie met de doelman van Sparta’25 2. In de 16e minuut was het wel raak, 2-0. Fabio Peters bediende Danny Welten op maat en hij schoot beheerst binnen de 2-0 binnen. In de 23e minuut kwam Someren 2 goed weg. Bij een corner van Sparta’25 2 ging Someren 2-doelman Wessel Pape onder de bal door. Het was Norbert Maas die op de doellijn nog redding kon brengen. Someren 2 kwam in de 31e minuut op 3-0. Op aangeven van de goed spelende Danny Welten kon Freek van Bussel bij de tweede paal de bal eenvoudig binnentikken. Het restant van de eerste helft was matig van Someren 2-kant. Sparta’25 2 ging alles of niets spelen om nog voor rust een doelpunt te maken. Someren kwam niet meer aan voetballen toe en alles werd in het werk gesteld om met 3-0 de rust in te gaan. Dit lukte ook, maar de blauwwitten kwamen enkele keren goed weg.

Na rust kwam Sparta’25 2 toch binnen 10 minuten weer terug in de wedstrijd, 3-1. Someren 2 bleef rustig. In de 68e minuut kreeg Someren 2 een vrije trap op een perfecte plaats voor Freek van Bussel. Van 25 meter schoot hij de bal strak om de muur tegen de touwen. De doelman van Sparta’25 2 was volstrekt kansloos. Nog geen 5 minuten later gooide Someren 2 de wedstrijd volkomen op slot. Een goede corner van Fabio Peters werd al vallend door Freek van Bussel bij de twee paal binnengekopt, 5-1. Het geloof was bij de mannen uit Beek en Donk nu volledig weg. Dit was tevens de eindstand.

Aankomende zondag is Someren 2 vrij. Dinsdag 22 oktober 2019 speelt Someren 2 om 20.00 uur thuis tegen Gemert 3 voor de beker.

Opstelling: Wessel Pape, Lex Lemmens (52e Stijn Sanders), Ron van Stratum, Jur Schweren, Norbert Maas (62’ Guilion Leyten), Bart Hurkmans, Danny Welten, Gjalt Burger, Freek van Bussel (C), Fabio Peters, Devi Fondon (62’ Tim v.d. Boomen).

Foto's : Jan van de Broek

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)