Someren/NWC wint in de slotfase de derby tegen RKSV Nuenen

RKSV Nuenen VR1 (zon)

Hoofdklasse B

6 oktober 2019 12:00

Eindelijk was hij terug in het programma. De derby Someren/NWC - RKSV Nuenen. Aantal jaren geleden wisten deze twee ploegen het publiek meerdere malen te trakteren op een spektakelstuk. Deze wedstrijden stonden vaak bekend om hun strijd, zowel in, als langs het veld. Vandaag was dat niet anders. Na twee keer een achterstand weggepoetst te hebben, ging Someren/NWC er in de absolute slotfase alsnog met de volle winst vandoor.

De eerste helft was voor Nuenen. Vooral op felheid werd de thuisploeg afgetroefd. Dit resulteerde in de 8e minuut al tot een voorsprong voor de groen witten. Bij de tweede paal wist Marjon Claas haar ploeg op voorsprong te koppen. De gelijkmaker viel in de fase dat de organisatie van de thuisploeg beter stond en het spel beter begon te lopen. Het was de 24e minuut toen Lotte van Mourik teamgenoot Janske Loverbosch oog in oog wist te zetten met de Nuenense doelvrouw. Laatst genoemde bedacht zich geen moment en wist de bal in het doel te werken. Maar een moment van onoplettendheid werd in de 31e minuut alweer afgestraft, toen Nuenen weer op voorsprong wist te komen. Vanuit het middenveld vergaten we met Evi Vromans mee te lopen en na een kaats met de spits, wist de mee opgekomen Vromans met een droge bal van afstand, de 1-2 binnen te schieten. De thuisploeg deed er alles aan om voor het rustsignaal nog langszij te komen, maar moest met deze kleine achterstand richting de thee.

De tweede helft wist Someren/NWC  al meer de wedstrijd naar zich toe te trekken. Steeds meer werd Nuenen richting eigen goal geduwd, en wisten hier moeilijk onderuit te komen. Zo kwam de thuisploeg terecht langszij in de 61e minuut toen Shauny Regli zichzelf prima wist vrij te spelen en beheerst de bal binnen schoot. Nuenen leek naar mate de tweede helft verstreek tevreden te zijn met een punt. Maar Someren/NWC had het gevoel dat er meer te halen viel, en probeerde met wat omzettingen nog meer kansen te creëren. Het spel werd beter, maar Nuenen hield zich goed staande, waardoor de wedstrijd in een gelijkspel leek te eindigen. Tot de absolute slotfase.

In de 92e minuut werd een schot van Kim Bankers goed gepareerd, maar in de rebound was daar Lotte van Mourik die de bal onhoudbaar in het dak van het doel wist te werken en er alsnog voor zorgde dat Someren/NWC haar eerste 3 punten van het seizoen wist te pakken.

Uiteindelijk een terechte overwinning na een moeizame start van de wedstrijd. Volgende week wederom een belangrijke wedstrijd. Dan zullen onze meiden moeten aantreden tegen het flink versterkte Nooit Gedacht in Geffen. Someren/NWC bezet op dit moment de 5e plaats in de competitie en met het zelfde aantal punten staat Nooit Gedacht op plaats 6. Winnaar van deze strijd weet de aansluiting bij de top te vinden.

Uiteraard hopen wij dat er weer veel supporters met ons meereizen, want we kunnen jullie steun weer gebruiken als onze “12e man"!   Aftrap in Geffen 12.00 uur.