Ook FC Eindhoven 2 laat SV Someren/NWC met lege handen achter

SV Someren VR1 (zon)

FC Eindhoven AV VR2 (zon)

Hoofdklasse B

27 oktober 2019 12:00

Na twee weken op rij met duidelijke cijfers verloren te hebben tegen Nooit Gedacht, stond vandaag de wedstrijd tegen FC Eindhoven op het programma. De nummer 6 tegen de nummer 7 uit de competitie met maar een punt verschil. Op voorhand zou je dus zeggen dat het een spannende strijd zou gaan worden, maar hiervan was geen sprake.

De jonge ploeg uit de Lichtstad was vanaf het begin de betere ploeg. Someren/NWC probeerde het wel, maar moest zowel verdedigend als aanvallend te hard werken om de wedstrijd onder controle te krijgen. Vooral door het onrustige spel en de slechte passing kwam de ploeg nooit tot echte kansen. Met momenten werd er ook niet goed ingegrepen. Hierdoor wist FC Eindhoven ook op voorsprong te komen. Een van de Eindhovense speelsters kon, zonder dat ze aangepakt werd, over de achterlijn dribbelen en wist hierdoor de vrijgekomen Zoë Gielen te bereiken. Zij wist de bal goed achter Iris van Stiphout te werken.

Na de rust probeerde Someren/NWC met een andere formatie de wedstrijd te kantelen, maar ondanks dat het allemaal beter oogde, kwamen er ook in dit deel van de wedstrijd te weinig kansen voor de thuisploeg. Aan de andere kant wist FC Eindhoven met een kopie van de eerste goal de score te verdubbelen. In de eindfase ging Someren/NWC alles op alles spelen met 4 spitsen, waardoor FC Eindhoven iets werd terug gedrongen. Gelegenheidsspits Julia Mennen was nog dicht bij de aansluitingstreffer, maar de FC Eindhoven goalie bleek vandaag een niet te nemen horde. Uiteindelijk waren het de gasten die vanuit de counter de wedstrijd op slot wisten te gooien.

0-3, een uitslag waar niks op valt af te dingen. Someren/NWC was vandaag gewoon niet bij machte om dit FC Eindhoven te verslaan. Zondag staat de volgende wedstrijd weer op het programma. Dan wordt er gestreden tegen het lastige Limburgse Fortuna ’54.
Eerder dit seizoen verloor Someren/NWC voor de KNVB beker met 2-3 op eigen veld van deze ploeg. Nu zou het zeer wenselijk zijn om de 3 punten te pakken, zodat we onderin weg blijven en ons voorlopig kunnen handhaven in de middenmoot van de Hoofdklasse. Vertrouwen houden, hard blijven werken en dan gaat de knop wel weer om en zullen deze wedstrijden wel weer onze kant op vallen.

We hopen ook zondag weer dat we kunnen rekenen op onze supporters. Aftrap van de wedstrijd is om 13.00 uur op Sportpark Mijn Zuid in Sittard.

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)