Someren 19-1 verliest van laagvlieger DESM 19-1

SV Someren JO19-1

Hoofdklasse J

23 februari 2019 15:30

Vandaag neemt Someren het op tegen nummer 10 DESM uit Weert. Nadat prins carnaval de aftrap heeft verricht, kunnen we starten aan de 14e competitiewedstrijd. De wedstrijd komt langzaam op gang, maar in de 17e minuut is de 1e kans wel direct raak, een schot van Thijs Martens van net buiten de zestien meter valt via de binnenkant van de paal binnen, 0-1. Someren geeft zelf weinig kansen weg in de 1e helft, maar creëert ook weinig. Het is wachten tot de 40e minuut, als Someren een corner neemt. Rick Vereijken speelt een korte corner op Tim vd Boomen, die de bal weer terugkaatst op Rick, die naar binnen komt en de bal via de onderkant van de lat in het doel ziet verdwijnen, 0-2.

Niets aan de hand voor Someren, maar in de rust wordt er wel beseft dat we er nog niet zijn, en we 100% scherp moeten blijven om dit resultaat over de streep te trekken.

Helaas is dit makkelijker gezegd dan gedaan, en binnen het kwartier komt DESM terug tot 2-2. Nu kan Someren weer van vooraf aan beginnen.

Someren komt deze mokerslag niet meer te boven, en DESM voelt dat er 3 punten in het verschiet liggen en worden steeds dreigender. In de 88e minuut is daar de beloning voor DESM, dat voor elke meter strijdt en in de kluts de 3-2 maakt. Someren gaat nu meer risico nemen, en daardoor valt ook nog de 4-2.

Een fikse tegenvaller met het oog op de koppositie, maar de kopjes moeten weer omhoog. De volgende competitiewedstrijd wordt gespeeld op sportpark de Potacker, tegen SJO Weltania/Bekkerveld 19-1. Deze zal op zaterdag 16 maart gespeeld worden, tot dan!