Someren JO19-1 wint eenvoudig van DESM JO19-1

DESM JO19-1

Hoofdklasse J

10 november 2018 15:00

Vandaag staat de wedstrijd Someren JO19-1 – DESM JO19-1 op de rol. Someren bezet op dit moment de 5e plaats en DESM de 9e plaats. Om klokslag 15:00 uur start de wedstrijd, onder leiding van scheidsrechter Cakir, op een herfstachtig sportpark de Potacker. Someren schiet uit de startblokken, en komt al in de 3e minuut op voorsprong, Thijs Martens schiet vanuit de 2e lijn op doel, met een lastige stuit op een vochtige mat krijgt de doelman van DESM de bal niet onder controle, en Tom Peeters is er als de kippen bij om de 1-0 aan te tekenen. In de 7e minuut komt de eerste mogelijkheid van DESM, een vrije trap die de 16 ingepompt wordt, gaat voorbij aan doelman Mitchell Dovens, maar door attent optreden van onze verdediger Rico Sonnemans wordt deze kans onschadelijk gemaakt. Na een kwartier voetbal stuurt Gijs Verberne onze snelheidstrein Martens weg middels een puike steekbal, Thijs komt via de zijkant het strafschopgebied binnen, maar schiet recht op de vuisten van de Weertse goalie. Het volgende kwartier verloopt rustig, waar echte kansen uitblijven, tot aan de 31e minuut: goed druk zetten van Someren levert balverlies op voor DESM, Tom Peeters onderschept de bal, en geeft een gesneden voorzet waar de defensie van DESM net optijd een voet tegen de bal weet te krijgen, voordat Thijs Martens de bal vrij kan binnenlopen. In de 33e minuut, komt DESM geheel onverwacht op gelijke hoogte, een vrije trap vanaf de zijlijn wordt goed ingedraaid en wordt gemakkelijk binnengelopen, 1-1. Nog voor rust weet Someren toch weer op voorsprong te komen, balbezit van Dirk Swinkels op het middenveld wordt opgevolgd met een bal in de voeten bij Tom Peeters, die met wederom een sublieme steekbal Thijs Martens weet te vinden, die geen moeite heeft om de bal in het netje te leggen, 2-1. Na rust wordt het eerste wapenfeit na 60 minuten afgelost door de voorwaartse van DESM, maar met een goede reflex weet doelman Dovens deze tot corner te verwerken. Na 70 minuten wordt de wedstrijd in het slot gegooid, een aanval over vele schijven belandt in de voeten bij Rick Vereijken, die met een mooie beweging naar binnen trekt en het leer netjes in de bovenhoek van het doel krult, 3-1. Someren vergeet zich hierna te belonen om de score verder op te laten lopen. Eerst is het Ties van Baars die voor open doel het verkeerde net weet te vinden, en in de laatste minuut wordt Thijs Martens nog weggestuurd voor een 1 op 1 met de keeper, maar ook deze kans wordt helaas niet omgezet naar een doelpunt.

Door deze overwinning stijgt Someren weer een aantal plaatsen op de ranglijst, en mag het volgende week aantreden in de lastige uitwedstrijd bij SJO Weltania/Bekkerveld. Op sportpark A gene Bek te Heerlen, zal om 15:45 uur het startsignaal klinken voor deze wedstrijd. Tot dan!

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)