Someren JO19-1 bekert ronde verder ten koste van Baarlo JO19-1

SV Someren JO19-1

Groep 1 tussenronde

20 oktober 2018 15:00

Zaterdagmiddag 14:00 uur arriveren de mannen van Someren JO19-1 op het verlaten sportpark ‘De Meeren’, om een uurtje later af te trappen tegen Baarlo JO19-1 voor de 2e ronde van de beker. Dat dit een bekerronde betrof was direct duidelijk, bij aankomst op het sportpark was de kantine nog gesloten, waardoor de ouders genoodzaakt waren om in het plaatselijk café een bakkie koffie te scoren.

Om 15:00 uur wordt er afgetrapt op het hoofdveld, waar het groene laken er perfect bij ligt, om er een mooie wedstrijd van te maken. Baarlo (spelend in de 1e klasse, plaats 8) komt goed uit de startblokken, al in de 2e minuut krijgen ze de 1e kans van de wedstrijd. Door een slecht weggewerkte bal vanuit onze rechterzijde, krijgt de spits de bal in zijn voeten, maar vanaf de 16 meterlijn is zijn pegel een prooi voor het vangnet. In de 6e minuut lijkt de wedstrijd al te moeten eindigen, scheidsrechter Brouns verdraait zijn knie, waardoor er een behandeling plaats moet vinden, maar gelukkig valt de schade mee en wordt de wedstrijd weer hervat. In de 21e minuut krijgt Someren een vrije trap aan de zijlijn, deze wordt weggekopt door een van de verdedigers van Baarlo, en plots valt deze bal voor de voeten van Max Sonnemans, die het leer direct op de pantoffel neemt en deze in het doel ziet verdwijnen, 0-1. 4 minuten later is daar al de 0-2, een te korte terugspeelbal is een prooi voor Thijs Martens, die geen enkele moeite heeft om dit buitenkansje te benutten. Het krachtverschil is zeer duidelijk, waar Someren kans op kans creëert, zet Baarlo daar weinig tegenover, het voetbal moet daar duidelijk komen van de speler met het rugnummer 10. Maar zoals vorige wedstrijden vergeet Someren dit qua stand uit te drukken, en ziet in de 44e minuut Baarlo terugkomen tot 1-2, door een foute inspeelbal vanuit de verdediging krijgt de nummmer 10 de bal voor zijn voeten en zoekt de achterlijn op, en met een uitstekende voorzet bedient hij de spits, en deze rondt in vrijstaande positie eenvoudig af.

In de rust spreekt interim-coach Jordi Luijten zijn mantroepen toe, en dit heeft in de 1e minuut na de rust direct succes. Een aanval van Someren lijkt te eindigen, waar Tom Peeters goed de druk naar voren blijft houden en hierdoor de bal verovert, en met een sublieme steekbal Rob Custers in staat brengt om de bal voor het doel te slingeren, hier staat Gijs Verberne al klaar om het balletje tegen het netje aan te tikken, 1-3. Dit is het moment om de wedstrijd te beslissen, bij Baarlo gaan de kopjes hangen, en in de 54e minuut wordt de wedstrijd ook daadwerkelijk beslist. Een dieptebal van Rico Sonnemans wordt door de centrale verdediger en de uitkomende keeper totaal gemist, waardoor Thijs Martens de bal van 20 meter in het verlaten doel kan schieten. In de 58e minuut wordt de 1e wissel toegepast, aanvoerder Max Sonnemans wordt van het veld gehaald, en wordt vervanger door JO17-1 speler Daan van Vlerken. Dit is overigens niet de enige speler van JO17-1, Luc Engelen speelde 90 minuten een zeer verdienstelijke wedstrijd, centraal in de verdediging. Een goede steekbal van Tom Peeters leidde de 1-5 in, die wederom verzilverd wordt door onze voorhoedespeler Thijs Martens, die een aantal minuten daarna gewisseld wordt samen met Tom Peeters, en daarvoor in de plaats komen onze vakantiegangers, Dirk Swinkels en Rick Vereijken. Het slotakkoord komt van onze andere voorhoede speler, Tim van den Boomen, die 78 minuten heeft moeten wachten op zijn doelpunt, een goede individuele actie wordt afgesloten met een geweldige pegel vanaf de rand 16, die heerlijk binnen valt, en enige opluchting hoorde je wel aan zijn gejuich, die duidelijk hoorbaar is in de omringende dorpen. Direct toen de ‘90e minuut op het scorebord verscheen, floot de goed leidende scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. Someren zal weer in het ‘balletje’ verschijnen, en de leiders zullen de reis naar Zeist weer maken, om hier aandachtig toeschouwer van te zijn.

Volgende week zaterdag spelen we weer een thuiswedstrijd voor de competitie, dan zal Merefeldia uit Nederweert onze tegenstander zijn, en hopen we de winnende lijn van de afgelopen weken door te zetten, aftrap 15:00 uur op sportpark de Potacker, tot dan!

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)