Someren stelt teleur in Veldhoven

Rood Wit V 1 (zon)

2e klasse F

2 december 2018 14:30

Veldhoven – Na vijf competitiewedstrijden zonder nederlaag speelde Someren een teleurstellende wedstrijd tegen Rood Wit Veldhoven. De blauwwitten waren geen schim van de ploeg, die vorige week zo goed speelde tegen koploper FC Eindhoven AV. Het team van coach Dominik Vergoossen verloor onnodig met 2-1.

In het eerste deel van de wedstrijd was Someren de dominerende partij. Al in de tweede minuut leek Luc Bouwmans te scoren. De bal was de doelman al gepasseerd, maar op de doellijn bracht een verdediger redding ten koste van een hoekschop. De Somerenaren kregen veel corners in de eerste helft, maar meer dan dreiging leverde het niet op.

In de 22ste minuut dwong handenbinder Jan van Hout Someren-doelman Maarten Werts tot een redding. Uit de toegekende hoekschop kon Jim van Beek ongehinderd raak koppen; 1-0.

Someren was de betere ploeg voor rust, het had meer balbezit en combineerde goed  tot aan de zestien, maar daarna stokte het aanvalsspel. Een minuut voor rust kwam Someren toch verdiend op gelijke hoogte. Luc Bouwmans gaf een lage voorzet, waar Koen de Louw zich op verkeek, maar bij de tweede paal schoot de inkomende Mike Kusters de bal tegen de touwen; 1-1.

Na rust werd het spel van Someren rommeliger. Het tempo was te laag, passes werden onnauwkeuriger en aanvallend werden er verkeerde keuzes gemaakt. De thuisclub was niet veel beter, maar kwam in de 52ste minuut opnieuw op voorsprong toen Rachid Chelah, profiteerde van een dekkingsfout; 2-1. Even later glipte Koen de Louw door het centrum van de verdediging en ging op het Veldhovense doel af. Hij speelde de bal echter te ver voor zich uit, waarna doelman Smulders kon ingrijpen. In het laatste kwart van de wedstrijd bracht de Somerense coach nog drie (aanvallende) wissels in het veld, maar de bezoekers bleken niet bij machte om nog iets aan de achterstand te doen.

Someren: Maarten Werts, Wesley v.d. Boomen, Robin v.d. Aker, Niels Schweren, Mike Kusters, Joost v.d. Velden (84 Max Sonnemans), Koen de Louw, Justin Hoeben, Salim Zeroual (79 Oelse Venhuizen), Luc Bouwmans, Fabio Peters (70 Pascal Loomans).

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Jan v.d. Broek