Bizar doelpunt nekt Someren

Gestel 1 (zon)

2e klasse F

30 september 2018 14:30

Eindhoven – SV Someren liep voor de tweede keer op rij tegen een 1-0 nederlaag aan. Vorige week verzuimden de blauw-witten om de vele kansen te benutten. Tegen Gestel scoorde Someren wel één keer, echter in eigen doel. Dus stonden de Somerenaren na negentig minuten weer met lege handen.

In het eerste kwart van de wedstrijd speelde het spel zich voornamelijk af op het middenveld. De spitsen konden moeilijk bereikt worden, dus er waren maar weinig acties te zien voor het doel. Een afstandsschot van Nick Kusters en een kopbal van Niels Schweren net naast het doel waren de voornaamste Somerense wapenfeiten.

Hoewel ook Gestel nauwelijks kansen kreeg, kwamen de Eindhovenaren in de 26ste minuut toch op voorsprong na een kolderiek eigen doelpunt van Mike Kusters. De linkerverdediger wilde ter hoogte van het middenveld terugspelen op zijn eigen doelman, maar de bal zeilde over Maarten Werts heen in het lege doel, 1-0.

Na een half uur werd Salim Zeroual onderuit geschoffeld door Gestel-speler Umur Agir, De middenvelder kreeg rood van scheidsrechter Martens en de thuisclub moest verder met tien man.

In de tweede helft ging Someren met een man meer op zoek naar de gelijkmaker, maar dat verliep uiterst moeizaam. Freek van Bussel kreeg wel een doelrijpe kans, maar kopte de bal recht in de handen van doelman Van Veen. De thuisclub probeerde met alle middelen het spel te ontregelen en Someren slaagde er niet in om een acceptabel niveau op de mat te leggen. In de slotfase leek het team van Dominik Vergoossen toch nog op gelijke hoogte te komen, maar doelman Van Veen plukte een gevaarlijke kopbal van Freek van Bussel uit de kruising.

Someren: Maarten Werts, Robin v.d. Aker, Oelse Venhuizen, Niels Schweren, Mike Kusters, Joost v.d. Velden, Nick Kusters (64 Fabio Peters), Salim Zeroual, Freek van Bussel, Luc Bouwmans (64 Mike Verdonschot), Koen de Louw.