Someren – Rood Wit Veldhoven 2-1

Rood Wit V 1 (zon)

22 april 2019 14:30

G.H.A. (Gijs) Stevens

Op deze 2e Paasdag had Someren aan het doelgemiddelde kunnen werken, maar wat erg moeilijk was in deze wedstrijd, het benutten van de kansen. Rood Wit bleef lang hopen op een puntje in Someren, maar uiteindelijk wist Salim Zeroual in de 90e minuut de 3 punten in Someren te houden.

Someren begon de wedstrijd met redelijk voetbal. Probeerde via combinatievoetbal de spitsen te bereiken, wat ook veelvuldig lukte. De scherpte bij de spitsen ontbrak en in de andere gevallen was doelman Mark Smulders een grote sta in de weg. De eerste aanvallen van Someren waren al gevaarlijk en toen Maico Meulen in de 5e minuut werd gestopt middels een overtreding, kreeg Salim Zeroual de gelegenheid, om vanaf randje 16 aan te leggen. Hij schoot onhoudbaar binnen en bracht Someren op een verdiende 1-0 voorsprong. Er kwamen in de loop van de eerste helft nog enkele kansen voor Koen de Louw, maar zijn vizier stond niet op scherp. Rood Wit stelde hier weinig tegenover. In de 45e minuut gaf Someren een bal weg aan Rood Wit om de bal over de zijlijn te spelen. Vanuit de ingooi wist Mike Meulenbroek te scoren. Hierdoor gingen de partijen rusten met een 1-1 stand.

In de 2e helft een zelfde beeld. Someren aanvallend en kansen creërend en Rood Wit probeerde de verdediging gesloten te houden. Toch was Rood Wit in de 48e minuut dicht bij een tweede treffer. Bart Driessen ging alleen op doelman Maarten Werts af.  De aanvaller twijfelde te lang,  waardoor hij schuin voor het doel kwam te staan en de bal in het zijnet schoot. Daarna begon Someren aan het “kansenfestival”. Mike Verdonschot, Koen de Louw, Thijs Martens en Salim Zeroual kregen de mogelijkheid, om Someren op voorsprong te zetten. Maar dit lukte niet. Toen iedereen er vanuit ging dat de 1-1 ook de eindstand zou worden, werd daar door Someren anders over gedacht. In de extra tijd wist Wesley van de Boomen nog een goede voorzet te geven en de inlopende Salim Zeroual kopte de bal binnen. Ook doelman Smulders had hier geen antwoord meer op.

Uiteindelijk een verdiende overwinning, zeker gezien de gecreëerde kansen. Maar als je de kansen niet benut breng je jezelf nog onnodig in de problemen.

Verslag : Fons Hasselman
Foto’s : Gerard Verdonschot