Oelse Venhuizen matchwinnaar tegen Mierlo-Hout

Mierlo Hout 1

23 december 2018 14:00

Mierlo-Hout - In een wedstrijd met wisselende krachtsverhoudingen won Someren met 1-2 van ‘t Hout. Dankzij een rake kopbal van Oelse Venhuizen trok Someren in de absolute slotfase de winst naar zich toe. Met dit resultaat gaan de mannen van coach Dominik Vergoossen als nummer twee de winterstop in.

Zonder de afwezige basisspelers Koen de Louw en Wesley v.d. Boomen en met de net van vakantie teruggekeerde Luc Bouwmans op de bank, was Someren in het eerste half uur iets sterker dan de tegenstander. Niels Schweren kopte de bal in de zesde minuut rakelings over de kruising en halverwege de eerste helft veranderde hij een schot van Joost v.d. Velden van richting, waarna de bal rakelings naast het doel verdween. Na een klein half uur spelen, was een curieus moment de aanleiding tot een doelpunt. De Mierlo-Hout-goalie pakte een terugspeelbal op en dat leidde tot een vrije trap net binnen de zestien. Oelse Venhuizen legde de bal breed op de inkomende Salim Zeroual, die met een droge knal de 0-1 binnenschoot. Even later leek Someren op 0-2 te komen, maar het doelpunt van Fabio Peters werd door scheidsrechter Van Dongen afgekeurd wegens buitenspel. In het laatste kwartier voor rust werd de thuisclub via Thom Meeuwsen een aantal keren gevaarlijk. Tot driemaal toe stelde hij doelman Maarten Werts op de proef met harde en geplaatste schoten. Werts toonde zijn klasse en hield zijn team op de been.

Na de thee moest de thuisclub (met nog 35 minuten te gaan) verder met tien man. Jeroen Rooijakkers kreeg rood na een slaande beweging in de richting van Oelse Venhuizen. De tien spelers van Mierlo-Hout schakelden een extra tandje bij en geruime tijd waren ze de bovenliggende partij. In die periode kwam de thuisclub ook verdiend op gelijke hoogte via Chafik Mezziani.

In het laatste kwartier trok Someren -na drie offensieve wissels- het initiatief weer naar zich toe en zette de thuisclub stevig onder druk. Nadat doelman Van Lieshout de bal losliet, leek Freek van Bussel te gaan scoren, maar hij werd stevig aangepakt in het strafschopgebied en in een mêlee van spelers werd de bal uit de doelmond gewerkt. Vijf minuten voor tijd was Someren weer dichtbij een treffer, maar na een inzet van Mike Verdonschot  bracht Wessel Vervoort redding op de doellijn.  In blessuretijd moest Mierlo-Hout alsnog capituleren. Oelse Venhuizen kopte na een hoekschop van Justin Hoeben de winnende treffer tegen de touwen.

Someren: Maarten Werts, Robin v.d. Aker, Oelse Venhuizen, Niels Schweren, Mike Kusters, Joost v.d. Velden (68 Thijs Martens), Mike Verdonschot, Justin Hoeben, Salim Zeroual, Luuk Hoeben (65 Luc Bouwmans), Fabio Peters (75 Freek van Bussel).

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Gerard Verdonschot

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)