Someren geeft overwinning weg in blessuretijd

FC Eindhoven AV 1 (zon)

2e klasse F

25 november 2018 14:30

Someren- Voor de tweede keer op rij speelde SV Someren met 1-1 gelijk. Het puntenverlies tegen hekkensluiter Bladella vorige week was teleurstellend, maar de puntendeling tegen koploper FC Eindhoven voelde aan als een regelrechte nederlaag.

Someren speelde een prima wedstrijd tegen FC Eindhoven AV. De thuisclub begon sterk en zocht nadrukkelijk de aanval.  In de tiende minuut gaf Mike Kusters een prima voorzet op de vrijstaande Salim Zeroual, die zijn kopbal op het dak van het doel zag belanden. Even later ontweek Jordi van Meurs namens de bezoekers de buitenspelval, maar hij strandde op de voeten van Someren-doelman Maarten Werts. Binnen het kwartier was het weer de thuisclub, die via Fabio Peters bijna doel trof. Halverwege de eerste helft zeilde een voorzet van Wesley v.d. Boomen over de vallende Koen de Louw op het hoofd van Luc Bouwmans, die het doel rakelings miste. Scheidsrechter Stroot had echter gezien waarom De Louw viel en kende een strafschop toe aan de thuisclub. Salim Zeroual bleef rustig en zette zijn team op een verdiende 1-0 voorsprong.

Someren bleef daarna heer en meester in de duels. De thuisclub had grip op het middenveld en haalde de angel uit het spel van de koploper. Twee keer leek Wesley v.d. Boomen de Somerense voorsprong te vergroten, maar zijn doelpunt in de  37ste minuut werd geannuleerd wegens buitenspel en bij zijn tweede koppoging verdween de bal over de lat. De beste kans, op slag van rust, was voor Fabio Peters. Na een goede een-twee met Luc Bouwmans stond hij plotseling vrij voor doelman Peters, maar zijn harde uithaal verdween over het doel.

Ook na rust hield Someren controle over de wedstrijd. Er werd aardig gecombineerd,  maar doelkansen waren er nauwelijks. Om het tij nog te keren, gingen de bezoekers meer en meer over tot een fysieke strijd. Dat leverde een aantal gele kaarten op voor de gasten, maar doelpunten bleven uit. De voorsprong van Someren kwam nauwelijks in gevaar. In het laatste kwartier was de thuisclub dichterbij een uitbreiding van de voorsprong. In de 78ste minuut nam Fabio Peters een vrije trap net buiten de zestien. De Eindhovense goalie liet de bal los, maar de Somerense aanvallers waren niet alert genoeg om daarvan te profiteren. Twee minuten voor tijd kreeg invaller Thijs Martens (A-junior) een mogelijkheid om de wedstrijd in het slot te gooien. Onbaatzuchtig legde hij de bal echter breed op Freek van Bussel, die werd afgetroefd door doelman Peters.

Ruim in blessuretijd wilde de Somerense defensie nog een keer rustig uitverdedigen. Ferd Pasaribu onderschepte en liet van afstand een schot los. Doelman  Maarten Werts kon de bal wel pareren, maar de rebound was voor Michel Leon Payo, die de Eindhovense blauwwitten in extremis op 1-1 bracht.

Someren: Maarten Werts, Wesley v.d. Boomen, Robin v.d. Aker, Niels Schweren, Mike Kusters, Joost v.d. Velden, Koen de Louw (90 Oelse Venhuizen), Justin Hoeben, Salim Zeroual (59 Freek van Bussel), Luc Bouwmans, Fabio Peters (83 Thijs Martens).