Someren wint in Veldhoven van RKVVO

RKVVO 1 (zon)

2e klasse F

28 oktober 2018 14:30

Veldhoven- SV Someren behaalde voor het eerst dit seizoen een overwinning in een uitwedstrijd. RKVVO werd op sportpark ‘De Heikant’ met 1-3 verslagen. Na een 1-0 achterstand bij rust kwamen de blauwwitten in de tweede helft sterk terug en dankzij doelpunten van Wesley v.d. Boomen, Freek van Bussel en Luc Bouwmans gingen de punten verdiend mee naar Someren.

Someren begon sterk aan de wedstrijd en kreeg in de beginfase een paar honderd procent scoringskansen. Al in de tweede minuut kreeg Freek van Bussel de bal op een presenteerblaadje aangeboden door Koen de Louw. Scoren leek gemakkelijker dan missen, maar dat laatste gebeurde: de bal verdween rakelings over de lat. Enkele minuten later gaf Salim Zeroual een prima steekpass op Mike Verdonschot. Die was sneller dan zijn tegenstander en ging op het doel af. De Somerense vleugelaanvaller aarzelde echter iets te lang met schieten, waarna de doelman kon ingrijpen.

De eerste doelkans van RKVVO was wel gelijk raak. Bas van Doormalen scoorde halverwege de eerste helft na een assist van Martijn van Dijk; 1-0. Het spel van Someren werd daarna slordiger. Balverlies van Mike Kusters op het middenveld leidde tot een gevaarlijke counter van de thuisclub. De Somerense defensie kon de bal nog net tot corner verwerken. Daarna verdween een inzet van Jorrit Mol recht in de handen van doelman Maarten Werts.

Na een half uur leverde Salim Zeroual een verdekt schot af. Niemand reageerde, waarna de bal rakelings naast de verkeerde kant van het RKVVO-doel verdween.

Een vierde goede kans voor Someren ontstond na een voorzet van Wesley v.d. Boomen. Freek van Bussel raakte de bal niet goed en schoot naast.

In de tweede helft bleef de geblesseerde Joost v.d. Velden achter in de kleedkamer, Luuk Hoeben was zijn vervanger. Someren speelde geconcentreerd en legde enkele snelle aanvallen op de mat. Na een knappe passeeractie van Wesley v.d. Boomen werd Freek aangespeeld, maar het leverde weer geen doelpunt op. Kort daarna claimde alles wat Someren was een strafschop, nadat Mike Verdonschot in de zestien in zijn rug werd geduwd. Scheidrechter Hoeks reageerde stoïcijns en liet doorspelen. Twee minuten later viel de gelijkmaker alsnog: Wesley v.d. Boomen scoorde op aangeven van Mike Verdonschot; 1-1.

Someren speelde na rust beter dan de thuisclub, maar het bleef oppassen voor de counter. Na een uur spelen, schoot Martijn van Dijk net naast het doel van Maarten Werts.

Een kwartier voor tijd gaf Mike Kusters een diepe bal op Freek van Bussel. Die zag doelman Van den Oever ver voor zijn doel staan en bracht Someren met een fraaie lob op voorsprong; 1-2. RKVVO zette in de slotfase nog een wanhoopsoffensief in, waarna er extra ruimte voor Someren ontstond. Een schot van Koen de Louw werd door de RKVVO-doelman gepareerd, precies in de voeten van Luc Bouwmans, die de wedstrijd in het slot gooide; 1-3.

Someren: Maarten Werts, Wesley v.d. Boomen, Robin v.d. Aker, Niels Schweren, Mike Kusters, Joost v.d. Velden (45 Luuk Hoeben), Mike Verdonschot (80 Fabio Peters), Salim Zeroual, Freek van Bussel (89 Oelse Venhuizen), Luc Bouwmans, Koen de Louw.

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Jan v.d. Broek