Eenvoudige overwinning Someren 19-1 op Sc Susteren 19-1

SV Someren JO19-1

Hoofdklasse J

23 maart 2019 15:00

Voor vandaag staat de wedstrijd Sc Susteren 19-1 – Someren 19-1 op het programma. Om klokslag 15 uur luidt het eerste fluitsignaal van arbiter Mulder.

Na 9 minuten het eerste gevaar van Somerense kant, waar Tom Peeters een dieptebal geeft op Marc van Enckevort, en de goaltjesdief van de 19-2 weet hier wel raad mee en chipt de bal over de doelman heen, 0-1. Een goede start voor Someren, met een snel doelpunt, precies wat we nodig hebben, op het grote hoofdveld van Susteren. 2 minuten later wordt Thijs Martens weggestuurd, maar de doelman komt goed zijn doel uit, maar waar iedereen ziet dat de keeper de bal met de hand meeneemt buiten zijn gebied, ziet arbiter Mulder dit anders, en laat doorspelen. Direct in de opvolgende aanval speelt Thijs Martens de bal op Joep Verberne, die de bal prima richting de kruising schiet, maar de doelman die 30 seconden geleden eigenlijk van het veld gestuurd had moeten worden, tikt de bal met een katachtige reflex uit de kruising. Someren geeft de 1e helft geen kansen weg, de verdediging staat als een blok. Aan de andere kant nog 1 kans voor Someren voordat het rustsignaal klinkt. Marc speelt Thijs in die op snelheid zijn tegenstander passeert en daarna ook de keeper omspeelt, maar hij weet de bal niet in het verlaten doel te schieten, en de bal gaat voorlangs.

Net zoals vorige week komt Someren goed het kleedlokaal uit, en dit resulteert in de 0-2. Een vrije trap van Max Sonnemans, die weer terug is na een aantal weken blessureleed, wordt van 30 meter uitstekend over de keeper gelift en valt in het netje. In minuut 76 wordt de wedstrijd in het slot gegooid, een aanval opgezet door Tim vd Boomen, gaat via Jarni Verstappen, die bal goed voor geeft op Thijs Martens, 0-3. 3 minuten later komt er toch een tegenslag, waar doelman Ties een bal 100% geklemd heeft, tikt de spits van Susteren de bal uit de handen en weet eenvoudig het doel te vinden, 1-3. Maar ook na dit doelpunt blijft Someren rustig doorvoetballen, en weet Jarni zijn goede wedstrijd te bekronen met een doelpunt. Hij verovert de bal op de helft van de tegenstander, waar het nog ‘ver stappen’ is naar het doel, blijft Jarni de rust houden en verschalkt de doelman in de korte hoek, 1-4. Verder richting het eindsignaal is de scherpte een beetje weg bij Someren, en komt onze doelman te laat bij een diepe bal, en zodoende weet de spits zijn 2e te maken, door de bal in het verlaten doel te plaatsen, 2-4. Het laatste tikje wordt toch nog uitgedeeld door de Somerense mannen. Rob Custers weet Rick Vereijken te vinden, en zo gaat hij alleen op doel af, passeert hij de keeper, en schiet de bal hoog in het doel, om zo de 2 verdedigers op de doellijn ook kansloos te laten. Na dit doelpunt fluit arbiter Mulder voor het einde van de wedstrijd, en winnen de mannen van trainer Salim Zeroual verdient met 2-5!

Someren staat door deze overwinning op de 3e plaats, doordat Sportclub Irene een ruime nederlaag heeft geleden bij NWC. SHH is op de ranglijst nog altijd koploper, met 3 punten meer dan Someren. Komende week wordt er weer gespeeld voor de beker, in de kwartfinale treft Someren de rood-witten van Volharding. De wedstrijd wordt gespeeld op sportpark de Potacker te Someren, aanvang 15:00 uur, tot dan!

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)