Topper Someren 19-1 eindigt onbeslist

SV Someren JO19-1

Hoofdklasse J

8 december 2018 16:00

Vandaag de laatste westrijd van de ‘heenronde’ met een uitwedstrijd tegen SHH uit Herten. Dit wil zeggen de nummer 2 SHH ontvangt de nummer 1 Someren.

Wat de belangen zijn is wel duidelijk in deze wedstrijd, de winnaar mag zich ‘herfstkampioen’ noemen. Beide teams nemen weinig risico, wat de wedstrijd niet ten goede komt, veelal speelt het zich af op het middenveld waar de beslissende pass naar de voorste linie meestal niet nauwkeurig genoeg is. Op het half uur wordt Someren voor het eerst gevaarlijk, een corner van Dirk Swinkels wordt door Thijs Santegoeds verlengd op Thijs Martens, maar zijn schot wordt geblokt. Direct daarna uit een volgende corner hetzelfde resultaat, maar nu legt Max Sonnemans de bal neer bij Thijs Martens. SHH wordt aan het einde van de 1e helft wat dreigender, maar echte kansen levert dit niet op.

Ook de 2e helft is het van beide kanten afwachten, en loeren op die ene grote kans om de score te openen. Someren is er als eerste dichtbij in de 64e minuut, een afstandsschot van invaller Rick Vereijken spat op de lat uiteen. 5 minuten later lijkt het doelpunt aan de andere zijde te vallen, niet goed ingrijpen van de defensie levert de spits van SHH een 1 op 1 situatie op met doelman Mitchell, maar voor alles en iedereen wat Someren een warm hart toedraagt staat het vizier van de spits niet op scherp, en schuift de bal langs de verkeerde kant van de paal. Amper 2 minuten later krijgt Thijs Martens een schietkans vanaf de 16 meterlijn, maar het diagonale schot wordt gekeerd door de Hertse goalie. De laatste grote kans van de wedstrijd komt in de 86e minuut, en deze is voor SHH. Een corner wordt goed aangesneden, en in de kluts belandt deze op de paal en wordt er alsnog alert weggewerkt. Na een aantal minuten blessuretijd fluit scheidsrechter Coopmans, die de wedstrijd uitstekend geleid heeft, voor het einde van de wedstrijd.

Door het gelijke spel gaan Someren en SHH beide de winterstop in met 25 punten uit 11 wedstrijden, maar is het doelsaldo van Someren een beetje beter. NWC kan zich hier nog bijvoegen, maar zij spelen nog 2 inhaalduels.

Volgende week volgt de laatste wedstrijd voor de winterstop, dit betreft een bekerduel en wordt gespeeld bij Sparta ’25 in Beek en Donk, aanvang 14:30 uur.