Someren 19-1 verliest topper van NWC 19-1

SV Someren JO19-1

Hoofdklasse J

9 februari 2019 14:45

In een regenachtig Asten wordt vandaag de wedstrijd gespeeld om de koppositie, NWC 19-1 – Someren 19-1. De equipe van Salim Zeroual vertrekt gehavend het kanaal over, in verband met blessures zijn vandaag Max Sonnemans en Dirk Swinkels afwezig op het speelveld, hiervoor komt Cas van Vlerken ons versterken vanuit de 19-2.

Dat deze derby een belangrijke pot is, is wel te merken aan de voorbereiding, alle spelers zijn toch wel een beetje gespannen. Maar vanaf de aftrap is daar weinig meer van te merken, Someren begint sterk, en na 5 minuten krijgen zij ook de 1e grote mogelijkheid, maar de inzet van Tom Peeters wordt gekeerd door de doelman van NWC. De wedstrijd schommelt op en neer, waarbij NWC meerdere malen gevaarlijk wordt door de snelle voorhoede, maar de defensie staat als een blok. Kort voor rust is daar dan ook een grote mogelijkheid voor NWC, maar met een katachtige reflex weet doelman Dovens de bal uit het doel te ronselen. NWC gaat de rust in met 2 gele kaarten op zak, middenvelder Sabbar krijgt een gele prent voor een overtreding gemaakt op het middenveld, aanvoerder Roelofs voor het meerdere malen vragen om een gele kaart, en dan ben je bij scheidsrechter Peeters aan het verkeerde adres, en kom je zelf in zijn boekje.

In de rust spreekt Zeroual de mannen toe, en is er zeker hoop dat de 3 punten mee kunnen naar Someren. Maar 5 minuten na rust gaat het helemaal mis, een vrije trap van NWC wordt het 16 metergebied in gedraaid, doelman Dovens glijdt weg, en in een duel kan NWC binnen koppen, 1-0. 7 minuten later valt ook de 2-0, een corner wordt getoucheerd door Thijs Santegoeds, waardoor de bal een kleine verandering maakt, en in het gezicht van Gijs Verberne belandt, en deze valt bij de 1e paal binnen. Someren moet nu opstaan en gaat wat aanvallender voetballen, en 15 minuten voor tijd krijgt het een strafschop, waarbij de doelman Thijs Martens neerlegt in de 16 meter. Thijs gaat zelf achter de bal staan en laat de keeper kansloos, 2-1. Met nog 5 minuten op de klok gaat Someren meer en meer risico lopen om de 2-2 te forceren, maar daarbij wordt natuurlijk wel veel ruimte weggegeven, en hier profiteert de spits van NWC optimaal van, en beslist de wedstrijd in de 85e minuut, 3-1.

Het verlies van vandaag is balen, maar er is nog niets beslist in de strijd om het kampioenschap. Op dit moment bezet Someren de 3e positie, maar tussen de nummer 1 Sportclub Irene, dat op 26 punten staat en nummer 6 Bekkerveld, met 23 punten, is in deze klasse nog van alles mogelijk. Komende zaterdag speelt Someren de thuiswedstrijd tegen FC ODA 19-1, die op dit moment de 10e plaats innemen op de ranglijst. Aanvang van dit duel is om 15:00 uur op sportpark de Potacker. Tot dan!