Someren 19-1 sluit seizoen af met ruime overwinning

RKVVL/Polaris JO19-1

Hoofdklasse J

25 mei 2019 15:00

De laatste wedstrijd van het seizoen voor Someren 19-1, is tegen RKVVL/Polaris 19-1. Dat na de overwinning van Sportclub Jekerdal in een doordeweekse wedstrijd, de hekkensluiter is.

Someren begint sterk, en krijgt binnen 5 minuten al 3 opgelegde kansen om de score te openen, maar telkens keert de doelman van RKVVL. Na 20 minuten krijgt Someren een vrije trap te nemen aan de zijlijn, deze wordt door Max Sonnemans panklaar neergelegd op het hoofd van Thijs Santegoeds, die de 1-0 binnen knikt. Direct daarop volgend legt Dirk Swinkels de bal op een presenteer  blaadje bij Ties van Baars, de Somerense spits heeft geen moeite om de bal tegen de touwen te schieten, 2-0. In de 28e minuut is het wederom Ties van Baars die een strakke voorzet van Thijs Martens binnen glijdt, 3-0. RKVVL zet daar weinig tegenover en zo is het een gemakkelijke wedstrijd voor de defensie van Someren. Vlak voor rust weet ook Thijs Santegoeds zijn 2e doelpunt te maken, door een corner van Dirk Swinkels binnen te koppen, 4-0.

In de rust wordt 2 maal gewisseld, en blijven Thijs Santegoeds en Tim vd Boomen achter in het kleedlokaal, en komen Rico Sonnemans en  Gijs Verberne voor hun in de plaats. Het spelbeeld blijft het zelfde als in de 1e helft, maar Someren heeft moeite om de score uit te breiden, en moet tot aan de 77e minuut wachten. Inmiddels is Thijs Martens geblesseerd uitgevallen en komt Kostas Doumpas ons versterken, en de speler uit de JO17-2, breekt direct de ban, door een voorzet van Rob Custers binnen te koppen, 5-0. Vlak voor het einde van de wedstrijd bepaalt Max Sonnemans de eindstand op 6-0 door een corner van Rick Vereijken binnen te koppen.

Someren eindigt het seizoen 2018-2019 op een 4e plek, en mist op het nippertje de nacompetitie. Voor een gedeelte van de selectie eindigt dus op deze zaterdag het junioren voetbal, en kunnen zich opmaken voor de wedstrijden op zondag. Voor een ieder een prettige vakantie en tot volgend seizoen!

Verslag : Frank Ceelen

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)