Someren JO19-1 heeft nacompetitie niet meer in eigen hand

Hoofdklasse J

11 mei 2019 15:00

K. (Kyle) Hoeveler

Vandaag staat de ‘topper’ tussen de nummer 3 en de nummer 4 uit de hoofdklasse J op het programma. De nummer 3 is vrijwel zeker van nacompetitie. Voor de start van de wedstrijd heeft Someren 1 punt voorsprong op Sportclub Irene.

Om 15:00 uur fluit scheidsrechter Hoeveler voor het eerst op sportpark de Potacker, en is de wedstrijd in gang gezet. Sportclub Irene start sterk en binnen de 5 minuten staan de gasten al op 0-1. Een inworp belandt bij de spits van Irene, deze behoudt het overzicht en zodoende kan de bal simpel binnen getikt worden. Irene blijft in de beginfase sterker, en na 9 minuten krijgt het een vrije trap, deze schampt de bovenzijde van de lat. Nog in dezelfde minuut krijgt Someren een corner, waar Max Sonnemans niet de juiste richting kan geven aan de bal en de bal over het doel ziet verdwijnen. In de 11e minuut is het wederom Max die de bal krijgt aangespeeld van Rick Vereijken, maar in de zestien meter schiet hij de bal rakelings langs de verkeerde kant van de paal. Someren begint beter in de westrijd te komen, en na een half uur wordt dit ook beloond met de gelijkmaker. Thijs Martens vindt met een voorzet Tim vd Boomen, die deze kans promoveert tot doelpunt, 1-1. Dit zal ook de ruststand zijn.

10 minuten na rust krijgt Someren de mogelijkheid om op voorsprong te komen. Doelman Mitchell Dovens speelt Rico Sonnemans in, die de 1-2 aangaat met Rick Vereijken, waarna Rico de bal diep speelt op Thijs, die de voorzet geeft op Tim, maar het schot van Tim wordt uitstekend tot corner verwerkt door de doelman. 5 minuten later valt het doelpunt aan de andere zijde van het veld, na een flipperkast moment in de zestien meter, krijgt de spits na 3 pogingen de bal toch achter onze doelman, 1-2. Someren moet nu meer risico gaan nemen, om de 3e plaats toch weer in bezit te krijgen, maar in de 74e en 76e minuut krijgt Someren een zware domper te verwerken, doordat Sportclub Irene 2 doelpunten snel na elkaar maakt, 1-4. In de 80e minuut krijgt de linksback van Sportclub Irene nog een rode kaart, nadat hij zijn sliding op Thijs Santegoeds te laat inzet, en de scheidsrechter het zodanig ernstig vindt om hem hiervoor de rode kaart te tonen. Aan de stand verandert er deze wedstrijd niets meer, en Someren moet de 3e plaats afgeven aan Sportclub Irene.

Someren heeft een plaats in de nacompetitie op dit moment niet meer in eigen hand, en moet hopen op een misstap van Sportclub Irene. Someren zal zich komende zaterdag moeten herstellen van deze nederlaag met een uitwedstrijd bij rode lantaarn drager Sportclub Jekerdal. De wedstrijd in Maastricht zal om 15:15 uur van start gaan, tot dan!