Someren Jo19-1 zonder punten naar huis in doelpuntenfestijn tegen Sportclub Irene Jo19-1

Sportclub Irene JO19-1

SV Someren JO19-1

Hoofdklasse J

3 november 2018 15:00

Op een grasmat zo strak als een biljartlaken op sportpark de Bakenbos te Tegelen werd om 15:00 uur het eerste fluitsignaal gegeven door scheidsrechter Wiersema. Na een rommelige beginfase is het Someren dat in de 17de minuut op 0-1 komt na een discutabel doelpunt. Op aangeven van Tim vd Boomen kopt Thijs Martens de bal in het doel, maar doordat het leek dat Tim (in buitenspel positie) de bal nog snel binnentikte voor de doellijn werd er nog even gediscussieerd. Scheidsrechter Wiersema bleef bij zijn beslissing, waardoor de 0-1 een feit was. 10 minuten later deden de jongens van Sportclub Irene alweer iets terug, vanuit een voorzet vanaf de linkerkant wist de spits van sc Irene de bal binnen te koppen. Nog geen 2 minuten later wisten de “tricolore” uit Tegelen zelfs de 2-1 te maken. Nadat de bal vanuit een corner nog 2 keer van de lijn gehouden kon worden is het de 3de keer raak. Toch werd er nog wel met een gelijkspel de rust in gegaan. Door een fout van de keeper van sc Irene die de bal zo inlevert bij de oplettende Thijs Martens, die op zijn beurt de bal afspeelt op Tim vd Boomen, die hem beheerst binnen schiet.

Ook de 2de helft duurde het even voordat er weer vaart in de wedstrijd kwam. Waar onze doelman Mitchell Dovens in de 55ste minuut nog een 1 vs. 1 duel won van de spits van sc Irene was het in de 60ste minuut wel raak. Door een snel genomen vrije trap komt de nr. 9 weer 1 op 1 met Mitchell en faalt deze keer niet. Een klein kwartiertje later komt er toch weer een gelijke stand op het scorebord. Na een vrije trap van Max Sonnemans, komt de bal voor de voeten van invaller Gijs Verberne die niet aarzelt en de bal met een volley in het doel knalt. Heel lang kunnen we niet genieten van de 3-3, want 5 minuten later is het alweer 4-3 voor de thuisclub. Nadat Max uitglijdt, wordt de 2 tegen 1 situatie goed uitgespeeld door sc Irene. Ondanks een heuse slotoffensief van Someren bleek dit de winnende goal te zijn.

Volgende week kunnen de blauw witten zich thuis herstellen tegen DESM die momenteel op een 9de plaats staan met 3 punten uit 6 wedstrijden.

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)