Someren 19-1 hard onderuit tegen koploper SHH 19-1

SHH JO19-1

Hoofdklasse J

13 april 2019 15:00

Vandaag staat de topper op het programma, nummer 3 Someren ontvangt koploper SHH, dat de wedstrijd met 3 punten meer start dan Someren.

SHH start sterk deze wedstrijd en binnen 5 minuten krijgen ze al de eerste grote mogelijkheid middels een vrije trap, maar deze belandt op de paal. Na 13 minuten valt de 0-1. Een afgeslagen corner belandt voor de voeten van een speler van SHH en deze twijfelt niet, en schiet van 18 meter raak in de korte hoek. Someren schiet wakker na deze snelle achterstand en krijgt in de 19e minuut zijn eerste kans, waar Rico Sonnemans de bal goed wegsteekt op Jarni Verstappen, weet Jarni de bal niet in het doel te krijgen, maar zijn schot gaat voorlangs. 5 minuten later schiet de rechtsbuiten van SHH zijn team op een 0-2 voorsprong met een schitterende volley, waar hij met zijn rug naar het doel staat, weet hij met een snelle draai de bal tegen de touwen te schieten. Dit is het moment dat er wat moet gebeuren voor Someren om nog uitzicht te houden op de koppositie, en er wordt op tactisch gebied het een en ander omgezet. Dit leidt binnen 5 minuten tot 3 mogelijkheden, maar eerst Jarni Verstappen, daarna Tim vd Boomen en daarna Thijs Martens, weten de bal niet over de doellijn te werken. Deze fase van de wedstrijd speelt Someren sterk, en een doelpunt zit er aan te komen, maar het loopt geheel anders, binnen 5 minuten tijd krijgt Rico Sonnemans 2 maal de gele kaart getoond door scheidsrechter Janssens en kan inrukken. Uit de ontstane vrije trap weet SHH de 0-3 binnen te koppen, en mag je wel zeggen dat de wedstrijd gespeeld is.

In de rust blijven David de Wit en Ties van Baars achter in het kleedlokaal, en zij worden vervangen door Daan van Vlerken en Joep Verberne. De opdracht voor de 2e helft is om er voor te zorgen dat de uitslag niet hoger gaat oplopen, en als team te blijven werken. 5 minuten na rust krijgt SHH een vrije trap te nemen op het randje van het strafschopgebied, en waar bij Someren de bal niet het doel in wil, lijkt bij SHH alles te lukken, waardoor de stand naar 0-4 gaat. Na 65 minuten spelen valt dan eindelijk de 0 van het scorebord, en weet Joep Verberne een rebound binnen te werken, 1-4. Maar direct na de aftrap weet SHH de marge weer te vergroten, nadat een vrije trap niet goed verwerkt wordt, schieten de mannen uit Herten de bal binnen, 1-5. En in de laatste minuut van de officiële speeltijd weet SHH er ook nog 1-6 van te maken.

Een bittere pil voor Someren 19-1, dat zich nu moet gaan richten op de 3e plaats, zodat we hopelijk nog kunnen deel nemen aan de nacompetitie, de kampioensstrijd zal uitgevochten worden door SHH en NWC.

De volgende wedstrijd staat pas voor over 3 weken, dan spelen we uit bij Merefeldia te Nederweert, aanvang 15:00 uur, tot dan!