Someren 2 boekt belangrijke overwinning uit bij OSS’20 2

sv O.S.S. 1920 2 (zon)

Hoofdklasse HK

7 april 2019 12:15

De blauwwitten begonnen slecht aan de wedstrijd. De Ossenaren waren veel feller en Someren 2 stond na 36 minuten terecht met slechts 2-0 achter tegen OSS’20 2. Trainer Tim van Seggelen was resoluut en wisselde in de 36e minuut 3 spelers. Someren 2 kwam beter in het in spel en in de 41e minuut kreeg Someren 2 een penalty. Nick Kusters werd neergehaald in het zestienmetergebied. Het was Freek van Bussel die de penalty koelbloedig binnenschoot. Dit was tevens de ruststand, 2-1.

Na rust kwam Someren 2 voortvarend uit de startblokken. In de 48e en 49e minuut wisten de blauwwitten een 2-1 achterstand om te buigen in een 2-3 voorsprong. De 2-2 kwam op naam van Maico Meulen. Een goede voorzet van Freek van Bussel werd door hem goed binnengewerkt. Nog geen minuut later werd Devi Fondon door Joep Swinkels diepgestuurd. Devi wist zich met een goede actie vrij te spelen voor de goal en hij rondde koelbloedig af, 2-3. Niet veel later was het Freek van Bussel die de wedstrijd kon beslissen. Zijn lob was echter te zwak en de bal kon gemakkelijk gevangen worden door de goalie van OSS’20 2. De Ossenaren gingen alles of niets spelen met soms hard en gemeen spel, maar de Somerenaren kwamen nauwelijks in gevaar. Anders was het de wederom goed keepende Wessel Pape die redding kon brengen. In de blessuretijd was het de eigenwijze Joep Swinkels die de wedstrijd besliste. Menig speler en staflid riep dat hij moest blijven voor de restverdediging, maar Joep sprintte toch naar voren om Bart Hurkmans te ondersteunen. Bart bleef rustig en legde de bal terug op de 10 meter en het was de instormende Joep Swinkels die koelbloedig binnenschoot, 2-4. Dit was tevens de eindstand. Een goede wederopstanding van Someren 2 levert de Somerenaren hiermee 3 belangrijke punten op!

Aankomende zondag wacht Someren 2 een thuiswedstrijd tegen ZSV 2. Dit gaat om de 2e plaats in de reserve Hoofdklasse. Aanvang 11.00 uur op sportpark de Potacker.