Someren 2 verliest in de laatste seconde uit bij Blauw Geel ’38 2.

Blauw Geel'38/JUMBO 2 (zon)

Hoofdklasse HK

23 september 2018 11:45

In de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen was Someren 2 dicht bij het behalen van een punt, maar in de laatste seconde pakte toch Blauw Geel’38 2 de volle winst.

Blauw Geel’38 2 was het eerste half uur de betere en het kwam in de 19e minuut via een vrije trap op 1-0 voorsprong. In de 30e minuut werd het ook 2-0 en het leek dus een moeilijke wedstrijd te worden voor de blauwwitten. Toch bleef Someren 2 het geloof erin te houden. De blauwwitten wisten een fout van Blauw Geel'38 2 in de 40e minuut om te zetten in 2-1. Het was Devi Fondon die goed overzicht hield en Vincent v.d. Bogaart de kans gaf om voor open doel de bal binnen te schuiven. Dit was ook de ruststand.

Na rust was het spel van beide kanten niet goed. Beide teams kregen kansen, maar tot de 90e minuut bleef het 2-1 voor Blauw Geel’38 2. Het harde werken in de twee helft leverde in de 90e minuut een goal op van Jur Schweren. Someren 2 leek een punt te stelen in Veghel, maar in de laatste seconden kregen de blauwwitten de bal niet weg en in een kluts rolde bal binnen bij de tweede paal, 3-2.

Aankomende zondag 30 september 2018 speelt Someren 2 thuis tegen NWC 2. Een wedstrijd die gewonnen moet worden. Aanvang 11.00 uur op sportpark de Potacker.

Opstelling: Wessel Pape, Lex Lemmens, Guillion Leyten (68’ Robert van Lierop), Jur Schweren, Norbert Maas, Vincent v.d. Bogaart, Mike Verdonschot, Stijn Sanders, Jan Meulendijks (C) (68’ Danny Welten), Bart Hurkmans (63’ Tjardo Knapen), Devi Fondon.