Someren 1 start bekertoernooi met puntendeling tegen Veritas

Veritas 1 (zon)

Groep 1 L65

2 september 2018 14:30

Neeritter – In het Limburgse Leudal keek SV Someren halverwege tegen een 2-0 achterstand aan. Na rust werd het gedecimeerde elftal van Veritas, dat al na een half uur zijn doelman met rood zag afdruipen, zwaar onder druk gezet. Door doelpunten van Freek van Bussel en Fabio Peters kwamen de blauwwitten langszij, maar ondanks enkele goede mogelijkheden bleef de beslissende derde treffer voor Someren uit!!

De ambities van eersteklasser Veritas werden al bij aankomst duidelijk toen we op de parkeerplaats van sportpark De Breierein diverse identieke auto’s gewaar werden. Aan de rugnummers en de namen op de buitenspiegels was af te lezen dat spelers en leden van de technische staf de gebruikers waren van deze gesponsorde voertuigen.

De sportieve ambities van de promovendus werden ook duidelijk toen onze blauwwitten al voor rust op een 2-0 achterstand waren gezet door een prachtig afstandsschot van Stefan Ressen en een lob van Siebe Vries.

De tweede treffer werd gescoord nadat de Limburgers met tien man verder moesten. Doelman Petit (vorig seizoen Wilhelmina ’08) kon het veld ruimen nadat hij ver buiten zijn strafschopgebied hands maakte om een Somerense aanval letterlijk af te slaan.

Met middenvelder Justin Hoeben in het team voor verdediger Wesley v.d. Boomen begon Someren sterk aan de tweede helft. Een kopbal van Freek van Bussel op de lat en een snoeihard schot van Oelse Venhuizen rakelings voorlangs het doel brachten nog geen verandering in de stand. In de zeventigste minuut gebeurde dat wel toen Freek van Bussel de bal -na een hoekschop van Fabio Peters- binnenkopte, 2-1.

Someren bleef druk zetten en de thuisclub beperkte zich tot verdedigen en loeren op de counter. Nadat enkele goede kansen onbenut waren gebleven, bracht Fabio Peters zijn team een kwartier voor tijd verdiend op gelijke hoogte, 2-2. Daarna ontstonden er nog enkele hachelijke situaties voor het doel van Veritas, maar in de stand kwam geen verandering meer.

A.s. zondag speelt Someren in eigen huis tegen Sparta’18 dat de eerste bekerwedstrijd met 2-3 verloor van Heer.

Someren: Maarten Werts, Wesley v.d. Boomen (45 Justin Hoeben), Oelse Venhuizen, Niels Schweren, Mike Kusters, Luuk Hoeben, Mike Verdonschot (72 Nick Kusters), Luc Bouwmans, Freek van Bussel, Koen de Louw, Fabio Peters (88 Vincent v.d. Bogaart).

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Gerard Verdonschot

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)