Someren moet nog wennen aan nieuwe speelwijze

Heer 1 (zon)

Groep 1 L65

16 september 2018 14:30

Someren – SV Someren verloor haar derde bekerwedstrijd met 1-3 van het Maastrichtse Heer. Tegen de verhouding in kwamen de Limburgers voor rust op een 0-2 voorsprong. In de tweede helft zorgde Salim Zeroual voor de aansluitingstreffer, maar via een snelle counter scoorde Heer meteen de 1-3. Daarna was het verzet bij de Somerenaren gebroken.

In de eerste helft kreeg Someren na een afwachtende beginfase steeds meer grip op de wedstrijd. De blauwwitten hadden veel balbezit en zorgden voor stevige druk naar voren. De eerste kans was voor Salim Zeroual, die doelman Wijns op de proef stelde met een hard schot van afstand. Dat leverde een hoekschop op en een nieuwe kans, maar Justin Hoeben had pech dat hij slechts de lat raakte. Even later had de Limburgse doelman alle moeite met een hard schot van Koen de Louw. Ook Luc Bouwmans trof bijna doel na een knap schot uit de draai. De verdiende treffer bleef echter uit en tegen de verhouding in kwam Heer op voorsprong toen Danny Scheurs de ver voor zijn doel staande Maarten Werts met een lob verschalkte, 0-1. Op slag van rust werd het ook nog 0-2 via een uitval van Scott Ropers.

Meteen na de thee moest doelman Maarten Werts handelend optreden na weer een snelle tegenaanval en een schot van Ropers. In de 55ste minuut passeerde Luc Bouwmans zijn directe tegenstander en bediende Salim Zeroual op maat. De Somerense routinier hoefde de bal alleen nog maar een zetje te geven om de aansluitingstreffer aan te tekenen, 1-2. Het Somerense publiek kreeg weer vertrouwen in een goede afloop, maar amper een minuut later was het al 1-3, toen Schreurs profiteerde van een dekkingsfout. Na die tegentreffer werd een aantal wisselspelers in het veld gebracht en zocht Someren geforceerd de weg naar het Limburgse doel. Gevaarlijk kon het team van Dominique Vergoossen echter niet meer worden. De nieuwe trainer staat voor een meer aanvallend spelconcept dan de laatste jaren in Someren gebruikelijk was. Dat nieuwe concept brengt ook risico’s met zich mee als het niet goed uitgevoerd wordt. Een foutieve pass of balverlies op het middenveld kan je meteen fataal worden. Er is nog wat werk te verrichten om het team vertrouwd te maken met deze andere speelstijl. Veel tijd is er overigens niet meer, want a.s. zondag gaat de competitie van start. Marvilde uit Veldhoven is dan de tegenstander op sportpark ‘De Potacker’.

Someren: Maarten Werts, Joep Swinkels, Oelse Venhuizen (74 Fabio Peters), Niels Schweren (68 Wesley v.d. Boomen), Mike Kusters, Salim Zeroual, Mike Verdonschot (45 Joost v.d. Velden), Luuk Hoeben, Koen de Louw, Justin Hoeben, Luc Bouwmans.

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Jan v.d. Broek

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)