Moeizame overwinning voor Someren

Sparta'18 1 (zon)

Groep 1 L65

9 september 2018 14:30

Someren heeft haar tweede bekerwedstrijd met 2-0 gewonnen van Sparta ’18. Op sportpark De Potacker had de ploeg van Dominik Vergoossen het zwaar en mocht het niet klagen dat de bezoekers uit Sevenum niet langszij kwamen. Via twee treffers van Koen de Louw trok uiteindelijk aan het langste eind.

Na een openingsfase waarin beide teams aan elkaar gewaagd waren trok Someren vanaf de tiende minuut het initiatief naar zich toe. De ploeg van Dominik Vergoossen speelde in een hoog tempo en daar hadden de bezoekers uit Sevenum duidelijk moeite mee. Na iets meer dan een kwartier op de klok werd Mike Verdonschot vrijgespeeld aan de rechterkant, zijn voorzet werd door Koen de Louw hard tegen de touwen geschoten: 1-0. Someren bleef in de eerste helft de bovenliggende partij en Sparta ’18 werd maar sporadisch gevaarlijk. Via Bart Schouten was Sparta ’18 tot tweemaal toe dichtbij de gelijkmaker maar de spits was ongelukkig in de afronding.

In de tweede helft veranderde het spelbeeld totaal. Someren speelde slordig en hielp daarmee de bezoekers uit Sevenum steeds beter in de wedstrijd. De ploeg van Somerenaar Ralf de Haas rook bloed en kreeg een handvol kansen via de gevaarlijke spits Bart Schouten maar keer op keer vond hij doelman Maarten Werts op zijn pad. De Somerense doelman had eenmaal geluk toen de bal uit een prachtige volley op de lat uiteen spatte. Aanvallend stelde Someren daar weinig tegenover. Met nog een kwartier op de klok was Freek van Bussel dichtbij een treffer maar zijn kopbal belandde op de paal. In de extra tijd werd de Somerense overwinning veiliggesteld toen Koen de Louw vanaf rand zestien droog raak schoot: 2-0.

Someren heeft volgende week aan een gelijkspel voldoende om zich te plaatsen voor de volgende ronde van het bekertoernooi. Tegenstander op sportpark De Potacker is dan RKSV Heer, de aftrap is op het vertrouwde tijdstip van 14.30 uur.

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)