Someren 2 bekert knap door via Gemert 2

Gemert 2 (zon)

17 december 2017 11:00

Eerder dit seizoen ging Someren 2 nog kansloos ten onder thuis tegen Gemert 2. Toen verloor het met maar liefst 6-1. De blauwwitten hadden dus wat recht te zetten.

In een wedstrijd met twee gezichten van Someren 2-kant waren het de blauwwitten die doorbekerden. In de 1e helft speelde Someren 2 sterk en was het ook de bovenliggende partij. In de 24e minuut was het Rob v.d. Sluijs die diep werd gestuurd. Uit een lastige hoek wist hij de bal onder de keeper door te schuiven, 0-1. Niet veel later was het Devi Fondon die de voorsprong verdubbelde. Zijn schot werd van richting veranderd, waardoor de keeper van Gemert 2 kansloos was, 0-2. Dit was tevens de ruststand.

In de 2e helft hadden de Somerenaren het zwaar. Gemert 2 deed er alles aan om terug te komen in de wedstrijd. Al snel maakte zij de aansluitingstreffer, 1-2. Voor Someren 2 was het met man en macht verdedigen tot de laatste minuut. Ook de blauwwitten kregen nog via Rob v.d. Sluijs en Maico Meulen kansen om de wedstrijd op slot te doen. Uiteindelijk bleef het 1-2 en daardoor bekert Someren 2 door tegen een van de favorieten die nog in de beker zat.

Opstelling: Tim Vinken, Rowan Leenen, Oelse Venhuizen, Niek Smits (C), Norbert Maas, Dennis Kanters, Devi Fondon (88’ Rick Vereijken), Niels van Santvoort (80’ Max van Santvoort), Rob v.d. Sluijs, Nick Kusters (86’ Joep Swinkels) en Maico Meulen.