Zwaarbevochten zege voor VR3 op Lierop VR1 (3 – 5)

Lierop VR1 (zon)

SV Someren VR3 (zon)

Vrouwen, VR2, 6e klasse 04

29 april 2018 9:45

Na de ietwat onterechte en teleurstellende gelijkspel vorige week tegen de limburgse dames van ST RKMSV/BEVO VR2, waarbij voor de zoveelste keer dit seizoen enkele dames van hoger spelende teams werden ingezet, wachtte dit keer op papier een veel mindere tegenstander. Het werd onverwacht een spannend duel tegen onze buren uit Lierop en Someren-Eind.

Eerste helft

Tegen de verwachting in kwam Someren dit keer wel goed uit de startblokken. Want na 6 minuten spelen stond er al een comfortabele 0 – 2 op het scorebord. Het was Mayke die tweemaal scoorde. De eerste was een mooie uitgespeelde bal en de tweede een foutje van de keepster. Hierna was helaas de koek op voor de gasten uit Someren want de thuisclub werd sterker en sterker. Dit leidde tot de verdiende aansluitingstreffer enkele minuten voor de thee en ranja. Ruststand 1 – 2.

Tweede helft

Na de rust ging Lierop door met kansen creëren.  Na een prachtige redding van keepster Chantal op een grote lieropse kans kreeg Someren een mooie mogelijkheid via de daaropvolgende aanval. Met een mooie sliding scoorde Juul de 1 – 3. Wie dacht dat Lierop het opgaf kwam bedrogen uit. De thuisclub toonde veerkracht en kwam via hun snelle voorhoede zelfs op gelijke hoogte zo’n 10 minuten voor tijd. Someren toonde hierna ook veerkracht. Na een mooie solo van Henkie rondde zij dit mooi af met een gigantisch afstandsschot waardoor de gasten weer op voorsprong kwamen met nog enkele minuten te spelen. Lierop ging hierna alles of niets spelen wat resulteerde in de derde goal van Mayke in blessuretijd. Al met al was het een spannende en vermakelijke pot geworden. Eindstand 3 – 5.

A.s. zondag spelen we weer eens een thuiswedstrijd. Deze keer tegen Ondo VR1 aanvang 10.00 uur. Laten we hopen dat onze dames de stijgende lijn kunnen vasthouden.

Verslag : zie een van de foto's
Foto's : Daphne Steuten

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)