VR3 boekt verdiende bekerwinst op Oostrum VR1 (1 - 3)

S.V. Oostrum VR1 (zon)

SV Someren VR3 (zon)

Vrouwen, VR3, klasse 6

10 september 2017 12:00

De tweede bekerwedstrijd werd gespeeld uit tegen Oostrom VR1. Het was een nogal verre rit, maar dan heb je ook wat, een mooie accomodatie en een stralend zonnetje. Maar belangrijker nog was de volle winst ondanks het gemis van enkele basisspeelsters waardoor er maar 1 wissel beschikbaar was.

Eerste helft
Het werd al vrij snel duidelijk dat we weinig tegenstand ondervonden van de gastvrouwen. Maar omdat het spel van Someren niet al te best was, kon dit niet in cijfers worden uitgedrukt. Someren had de wind tegen en probeerde het vooral met afstandsschoten die vrij ongevaarlijk waren. Terwijl de gasten links en rechts kansen misten was het aan de andere kant ineens wel raak.
Een tekort ingespeelde terugspeelbal werd onderschept waardoor er simpel de 1 - 0 werd gescoord. Hierna kreeg Oosrum nog een grote kans maar keepster Chantal kon de bal nog net naast tikken. Ruststand 1 - 0

Tweede helft
Deze helft hadden we wind mee en dat kwam ons spel zeer ten goede. De thuisclub had verder eigenlijk niks meer bij te zetten en dat bleek wel naarmate de wedstrijd vorderde. Someren was veruit de betere ploeg en het was wachten op de gelijkmaker. En die kwam er gelukkig ook. Na een voorzet van Loes kon Juul met een mooie kopbal de 1 - 1 maken. Enkele minuten voor tijd werd de bevrijdende en terechte voorsprong binnen geschoten door Loes. De bal verdween onhoudbaar in de rechter bovenhoek. En om aan alle thuisillusies een eind te maken besliste Juul de wedstrijd na mooie onderschepping.
Al met al een terechte overwinning die niet meer werd verwacht na het slechte spel in de eerste helft.

Volgende week zondag onze laatste bekerwedstrijd thuis tegen Stiphout VR1, aanvang 10.00 uur.