VR3 : Spectaculaire winst tegen Laar VR1 (5 - 4)

SV Someren VR3 (zon)

s.v. Laar VR1 (zon)

Vrouwen, VR2, 6e klasse 04

3 december 2017 10:00

Op deze regenachtige en koude zondagochtend mochten we aantreden tegen subtopper Laar VR1. Velen dachten dat het wel afgelast zou worden, maar achteraf gezien zijn we blij dat het toch nog is door gegaan. Na een uitzichtloze achterstand werd de winst in de laatste minuut toch nog binnen gesleept. En dat met nul wissels !!

Eerste helft
De thuisclub begon niet slecht vandaag. Er ontstonden al vrij snel enkele jkleine kansjes voor Daphne en Mayke maar het vizier stond even niet op scherp. Geheel tegen de verhouding in kwamen de gasten op voorsprong na knullig uitverdedigen van de Someren. Het werd zelfs 0 - 2, deze keer zonder hulp van de thuisclub. Gelukkig scoorde Loes nog de aansluitingstreffer na een goede voorzet van Daphne. Bijna werd het nog gelijk maar de inzet van Henk verdween via de paal naast het doel van Laar. Ruststand 1 - 2

Tweede helft
Na de warme thee kwam Laar goed uit de startblokken. Met gedegen spel werd op simpele wijze de score uitgebouwd naar 1 - 4. Wie dacht dat Someren wel met grote cijfers zag verliezen kwam bedrogen uit. Op de een of andere manier kreeg de thuisclub peper in hun reet. Eerst was het wederom uitblinkster Loes die de 2 - 4 knap binnen schoot middels een mooie boogbal. Vervolgens was het Juul die vanuit een moeilijk hoek toch nog raak kon prikken na een mooie inzet van Daphne. Hierna was het de beurt aan Henk die met een hard afstandsschot de limburgse keepster verschalkte. Het bleef hierna nog ongemeend spannend want de voosprong voor de thuisclub zat er nog zeker in na deze mooie inhaalrace. Met nog 1 minuut op de klok werd de bevrijdende en zeker niet onverdiend de 5 - 4 gescoord door Mayke na een goed genomen vrije trap van Loes. De ontlading en vreugde was groot na deze treffer. En dit maakte de asgrouwe zondag toch nog wat kleurrijker....

Volgende week wacht een derby tegen laagvlieger ST SV Lierop/SSE VR1, uit in D'end om 9.45 uur.