Someren 1 in evenwicht met beloften MVV

MVV beloften (zon)

16 september 2017 19:30

Someren- De mannen van Jurgen de Haan speelden op zaterdagavond een nuttige oefenwedstrijd  tegen de beloften van MVV. De jeugdige Maastrichtenaren, die onlangs  met 0-3 wonnen van eersteklasser Susteren, kwamen op sportpark ‘de Potacker’ niet verder dan een 1-1 gelijkspel.

In de eerste helft, die in een hoog tempo werd gespeeld, bood Someren uitstekend partij tegen MVV. Halverwege hadden beide teams één keer gescoord, maar scheidsrechter Van Heugten uit Asten annuleerde beide treffers terecht. Het doelpunt van MVV werd gescoord in buitenspelpositie en aan de treffer van Koen de Louw ging een overtreding vooraf. Freek van Bussel was ook twee keer dichtbij een doelpunt. Zijn eerste poging werd door de MVV-goalie gepakt en de tweede bal werd tot hoekschop verwerkt.

Het was de vraag of Someren het hoge tempo na rust vol kon houden. Met enkele verse krachten in het team werd dat geprobeerd, maar MVV had aanvankelijk het betere van het spel. Na matig uitverdedigen van de thuisclub kwamen de Limburgers in de 65ste minuut op een 0-1 voorsprong. Someren rechtte de rug en zocht de aanval om iets terug te doen. Invaller Luc Bouwmans was na een goede individuele actie dichtbij de gelijkmaker, maar zijn inzet verdween voorlangs het doel. Freek van Bussel was even later gevaarlijk uit een vrije trap. De bal ging echter rakelings naast de paal. In de slotminuut scoorden de blauwwitten alsnog de verdiende gelijkmaker. De MVV-goalie kon een hard schot van Freek niet goed controleren, Luc Bouwmans reageerde heel attent en scoorde van dichtbij in het dak van het doel, 1-1.

SV Someren

Doelman: Dirk Kerkers

Verdedigers: Niels Schweren,  Mike Kusters, Robin v.d. Aker, Wesley vd Boomen, Stijn Kusters

Middenvelders: Koen de Louw, Luc Hoeben, Luc Bouwmans, Salim Zeroual