Someren 2 legt Bekkerveld 2 over de knie.

Bekkerveld 2 (zon)

Mannen, 2, Hoofdklasse HK

19 november 2017 11:00

Wedstrijden tussen de mannen uit Someren en Heerlen zijn elk jaar weer goed voor spektakel. Vorig seizoen eindigde bijvoorbeeld de uitwedstrijd in Heerlen in 5-6 voor Someren 2. Dit keer lag de bal ook alweer snel in het netje. Een foute passing van Rob v.d. Sluijs op het middenveld werd hard afgestraft door Bekkerveld 2. De blauwwitten, die in het zwart speelden, leken wakker te worden. In de 15e minuut was het Nick Kusters die op aangeven van Dennis Kanters de bal hard tegen de touwen joeg, 1-1. Someren 2 domineerde de eerste helft en het kreeg enkele goede kansen. De scherpte ontbrak vaak in de afronding of de eindpass was niet goed. Vlak voor rust kwam Someren 2 terecht op 2-1. Maico Meulen wist met een goede voorzet Dirk Driessen vrij voor goal te zetten. Hij dacht niet na en volleerde de bal knap in het doel. Dit was tevens de ruststand.

Someren 2 kwam goed uit de rust. Fabio Peters kreeg in de 46e en 47e minuut twee grote kansen om de marge voor Someren 2 naar 2 doelpunten te schieten. Hij mistte echter beide kansen. Bekkerveld 2 ging anders spelen en zij gingen vol voor de gelijkmaker. Enkele honderd procent kansen werden beschamelijk om zeep geholpen of het was Someren 2-doelman Tim Vinken die redding bracht. In de 84e minuut wist Someren 2 wel te scoren via Nick Kusters, 3-1. Niet lang konden de blauwwitten van deze marge genieten. In de zestienmeter stond iedereen te slapen, waardoor Bekkerveld 2 alle ruimte kreeg om de bal binnen te schieten. De laatste minuten was het dan nog met man en macht verdedigen, maar de 3 punten bleven in Someren.

Aankomende zondag moet Someren 2 uit naar Meerssen 2, waar de rode lantaarndrager wacht.

Opstelling: Tim Vinken, Norbert Maas (38' Joep Swinkels), Oelse Venhuizen, Rowan Leenen, Robert van Lierop (C), Dirk Driessen (88' Maxime Hollanders), Fabio Peters, Dennis Kanters, Rob v.d. Sluijs (85' Roel v.d. Moodijk), Nick Kusters, Maico Meulen.

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)