Someren 2 wint ook de tweede uitwedstrijd tegen Erp 2.

Erp 2 (zon)

Mannen, 2, Hoofdklasse HK

8 oktober 2017 12:00

In een redelijk gelijk opgaande wedstrijd trokken de blauwwitten aan het langste eind. In Erp werd met 2-1 gewonnen door doelpunten van Dennis Kanters (penalty) en Maico Meulen.

Eerste helft
Someren 2 begon sterk aan de wedstrijd. In de 5e minuut was het Dirk Maas die met een goede voorzet Jan Meulendijks in scoringspositie bracht. Hij ging echter onder de bal door en de keeper van Erp 2 kon de bal uit de lucht pakken. Nog geen minuut later kreeg Someren 2 een vrije trap. Maico Meulen schoot de bal goed in de onderhoek, maar de keeper van Erp 2 kon de bal nog net tot corner verwerken. In de 10e minuut zette Niek Smits met een goede steekpass Maico Meulen diep. In zijn actie naar de goal werd Maico Meulen onderuit gegleden door de keeper van Erp 2. De scheidsrechter wees resoluut naar de stip. Dennis Kanters eiste de bal op en hij wist de penalty koelbloedig af te ronden, 0-1. Na deze goal ging Someren 2 mee in het spel van Erp 2 en zij kregen het betere van het spel en ook enkele aardige kansen. Dit leidde in de 43e minuut tot de gelijkmaker.

Tweede helft
Na rust golfde het spel op en neer en beide teams gingen voor de drie punten. In de 58e minuut was het Dirk Maas die Maico Meulen diep stuurde. Op snelheid ging hij naar de goal van Erp 2 toe en hij wist de bal hard tegen de touwen te jagen, 1-2. Erp 2 ging vervolgens al of niets voetballen. Zij kregen enkele grote kansen. Uit countermogelijkheden kon Someren 2 de wedstrijd beslissen, maar de blauwwitten waren veel te slordig in hun spel. Tot de laatste minuut was het billenknijpen, maar de drie punten gingen mee naar Someren.

Rest mij nog Dirk Maas, Jan Meulendijks (Someren 3), Patrick Vereijken en Guilion Leyten (Someren O19) te bedanken voor hun bijdrage. Aankomende zondag speelt Someren 2 de kanaalderby der 2e teams thuis tegen NWC 2. Aanvang 11.00 uur op sportpark de Potacker te Someren.

Opstelling: Tim Vinken, Norbert Maas, Oelse Venhuizen, Rowan Leenen, Robert van Lierop (73' Justin Hoeben), Niek Smits, Luc Bouwmans, Dirk Maas (78' Patrick Vereijken), Jan Meulendijks (85' Guilion Leyten), Dennis Kanters en Maico Meulen.