Someren verliest ook van Rood Wit Veldhoven

Rood Wit V 1 (zon)

Mannen, 1, 2e klasse F

10 mei 2018 18:00

Someren – Someren verloor in eigen huis met 1-2 van Rood Wit Veldhoven. De thuisclub kwam verdiend op een 1-0 voorsprong dankzij een benutte strafschop van Freek van Bussel. Nog voor rust scoorde Jan van Hout de gelijkmaker en in de tweede helft zorgde Gideon Pieschel ervoor dat de drie punten mee naar Veldhoven gingen.

Someren begon goed aan de wedstrijd. Met name Freek van Bussel was gevaarlijk in de openingsfase. Al in de eerste minuut moest doelman Smulders zich strekken om een doelpunt te voorkomen en daarna verdween een kopbal van Freek rakelings naast het doel. In de 24ste minuut kreeg Someren loon naar werken. Centrale verdediger Stijn Kusters soleerde naar voren en werd neergelegd in de zestien. De toegekende strafschop werd door Freek onberispelijk binnengeschoten, 1-0. Tien minuten voor rust werd de eerste serieuze kans voor de gasten benut door Jan van Hout, 1-1. De thuisclub kreeg daarna nog kansen via Luc Bouwmans en Koen de Louw, maar de beste mogelijkheid was voor de bezoekers. Een gevaarlijk schot van Stef Fasen werd echter knap gepareerd door Maarten Werts.

Meteen na rust voerden de bezoekers de druk op en ze kwamen op voorsprong via Gideon Pieschel. De Veldhovense aanvaller werd aangetikt in het strafschopgebied en benutte zelf de toegekende penalty, 1-2. Daarna moest doelman Werts nog attent ingrijpen bij aanvallende acties van Van Hout en Van Etten. Het vertrouwen bij de blauw-witten ebde weg en aanvallen kwamen nog maar moeizaam tot stand. Koen de Louw en Nick Kusters waren wel dichtbij de gelijkmaker, maar doelman Smulders voorkwam dat met goede reddingen. De frustratie nam toe bij Someren en dat leidde een minuut voor tijd tot een rode kaart voor Salim Zeroual.

Het voetbalseizoen lijkt voor SV Someren als een nachtkaars uit te gaan. De blauw-witten begonnen sterk aan de competitie en wonnen de eerste periodetitel. In de tweede periode begon de motor haperingen te vertonen en in de laatste periode lijkt het er meer en meer op dat het team toe is aan een grondige motorblokrevisie.

Op zondag 13 mei speelt Someren weer een thuiswedstrijd tegen hekkensluiter Blerick, dat de laatste strohalm wil grijpen om rechtstreekse degradatie te voorkomen.

Someren: Maarten Werts, Joep Swinkels, Stijn Kusters, Robin v.d. Aker, Wesley v.d. Boomen (73 Fabio Peters), Thijs Cortenbach (63 Nick Kusters), Koen de Louw, Luuk Hoeben (45 Salim Zeroual), Freek van Bussel, Luc Bouwmans, Maico Meulen.

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Gerard Verdonschot

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)