Someren moet genoegen nemen met gelijkspel (2-2)

Sportclub Irene 1 (zon)

Mannen, 1, 2e klasse F

17 december 2017 14:15

Someren verspeelde in eigen huis twee punten tegen SC Irene en had dat aan zichzelf te wijten. De tegendoelpunten werden te gemakkelijk weggegeven en de kansen die de blauw-witten kregen, werden te slecht benut om de volle winst in eigen huis te houden. Daar kwam nog bij dat de bezoekers vanaf de 33e minuut met tien man speelden nadat Jeroen Thijssen met tweemaal geel kon vertrekken.

In de vierde minuut had Someren op een 1-0 voorsprong moeten komen, maar Thijs Cortenbach schoot tegen de keeper in plaats van in het doel. Meteen daarop kwam Irene op een 0-1 voorsprong. Een verkeerd weggewerkte bal vanuit de verdediging van Someren, viel voor de voeten van Jeroen Thijssen, die de bal prachtig in de kruising schoot. De thuisclub kwam in de 12e minuut op gelijke hoogte toen Robin van de Aker, Luc Bouwmans vrij voor de keeper zette. Luc wist wel raad met dit buitenkansje en scoorde de 1-1. Halverwege de eerste helft kwam Irene weer op voorsprong. Een voorzet vanaf rechts werd strak voor het doel gegeven, waarna Gijs van de Bogaard weinig moeite had om de 1-2 aan te tekenen. Even later kwam Irene met tien man te staan na een veldverwijzing. Nog voor rust kwam Someren op gelijke hoogte toen Freek van Bussel zijn teamgenoot Luc Bouwmans in stelling bracht. Die verschalkte doelman Jimmy Kessels met een bekeken bal en scoorde zijn tweede treffer.

In de tweede helft had Someren wel meer balbezit, maar veel kansen ontstonden er niet. En kwamen er kansen, dan stond doelman Kessels op de goede plaats. In de 70e minuut scoorde Mike Verdonschot nog wel een doelpunt, maar op advies van de assistent-scheidsrechter van Irene werd het doelpunt afgekeurd wegens buitenspel. Someren ging in de slotfase opportunistischer spelen. Oelse Venhuizen werd er in de spits bijgezet en de ballen werden hoog voor het doel gegooid. Freek van Bussel was nog tweemaal dichtbij een treffer. De eerste keer belandde het leer op de paal en daarna verdween de bal net naast. Het lukte niet meer om te scoren en Someren bleef achter met een punt en met een kater.

Someren: Maarten Werts, Robin van de Aker, Stijn Kusters, Dirk Driessen, Mike Kusters (43 Justin Hoeben), Joost v.d. Velden (86 Oelse Venhuizen), Mike Verdonschot, Luuk Hoeben (65 Fabio Peters), Freek van Bussel, Luc Bouwmans, Thijs Cortenbach,

Verslag: Fons Hasselman

Foto’s: Gerard Verdonschot