Eerste competitienederlaag Someren

Sparta'18 1 (zon)

Mannen, 1, 2e klasse F

3 december 2017 14:30

Someren- De thuisclub had een off-day en leed een terechte 0-2 nederlaag tegen Sparta’18. De eindstand stond al na 45 minuten op het scorebord. Ondanks enkele omzettingen was Someren niet bij machte om na rust nog iets aan de achterstand te doen. Het betekende de eerste competitienederlaag van het seizoen voor het team van Jurgen de Haan.

Bij de aftrap ontbraken drie aanvallers bij de thuisclub. De snelheid van Mike Verdonschot, het loopvermogen van Koen de Louw en de creativiteit van Salim Zeroual werden node gemist. Toch was de eerste kans van de wedstrijd voor Someren: doelman Vullings bracht redding door een geplaatste bal van Freek van Bussel uit de benedenhoek te tikken. Halverwege de eerste helft kwamen de gasten uit het niets op voorsprong. Een schot van Pim Nellen werd door een Somerense verdediger van richting veranderd, waardoor doelman Maarten Werts op slag kansloos was, 0-1. Enkele minuten voor het rustsignaal verdubbelde Maarten Lucassen de voorsprong. Na een vrije trap schoot hij nauwelijks gehinderd de 0-2 binnen.

Uiteraard probeerde Someren in het tweede bedrijf iets aan de achterstand te doen. Laatste man Stijn Kusters schoof door naar het middenveld om te zorgen voor meer offensieve impulsen. Binnen het uur kwam ook de niet geheel fitte Salim Zeroual het veld in. Hij was een van de weinige Somerenaren, die in staat bleek om op snelheid en techniek zijn tegenstander te passeren. De grootste dreiging kwam echter van de bezoekers, die via de omschakeling gevaarlijk bleven. In de 50ste minuut kaatste de bal via de onderkant van de lat terug het veld in en even later dook Bart Schouten op voor het Somerense doel. Hij had de hoek voor het uitzoeken, maar Maarten Werts verwerkte de bal nog tot corner. Na een snelle counteraanval was weer Schouten dichtbij een treffer, maar hij schoot rakelings over het doel.
Pas in het laatste kwartier wist de thuisclub de tegenstander echt onder druk te zetten. Twee gevaarlijke schoten van Fabio Peters werden geblokt.  Een schot van Stijn Kusters verdween rakelings naast het doel en uit een vrije trap kopte Stijn de bal geheel vrijstaand in de handen van doelman Vullings.
Het laatste wapenfeit was voor de Noord-Limburgers: Rob Peeters omzeilde de buitenspelval, maar kwam niet verder dan een schot in het zijnet.

A.s. donderdag krijgt Someren de kans om zich te revancheren voor deze nederlaag. Om 20.00 uur wordt er op sportpark de Kranenmortel afgetrapt tegen SV Deurne.

Someren: Maarten Werts, Robin vd Aker, Stijn Kusters, Niels Schweren, Mike Kusters, Joost vd Velden, Thijs Cortenbach (56 Salim Zeroual), Luuk Hoeben (72 Rob vd Sluys), Freek van Bussel, Luc Bouwmans, Fabio Peters.

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Jan v.d. Broek

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)