Bloedeloze remise voor Someren

Marvilde 1 (zon)

Mannen, 1, 2e klasse F

19 november 2017 14:30

Someren- In eigen huis kwam  SV Someren niet verder dan een 0-0 gelijkspel tegen Marvilde uit Veldhoven. Daarmee mocht de koploper nog het meest tevreden zijn, want de bezoekers kregen na rust twee opgelegde kansen, die doelman Maarten Werts knap wist te pareren.

In een matige wedstrijd tegen de nummer twee slaagde Someren er niet in om te scoren. Mike Verdonschot kwam - goed gebruik makend van zijn snelheid - wel een paar keer in scoringspositie, maar kon de bal niet het beslissende zetje geven. Twee keer was Someren gevaarlijk via hoekschoppen. Niels Schweren tikte de bal echter voorlangs het doel en Luuk Hoeben kopte recht in de handen van Marvilde-doelman Jeroen Keeris. De lange Veldhovense goalie bleek in de lucht niet te kloppen en pakte nagenoeg alle hoge ballen in de zestien. De beste kans voor rust was voor de bezoekers: Ties Bazelmans schoot de bal echter in vrijstaande positie voorlangs het doel.

Na rust nam het aantal foute passes toe en verloor Someren wat vaker de grip op het middenveld. Daardoor konden de aanvallers nauwelijks nog  bereikt worden. Verder dan twee kansjes kwam de thuisclub niet. Een vrije trap van Luuk Hoeben werd naast het doel gekopt door Stijn Kusters en een schot uit de draai van Mike Verdonschot was een eenvoudige prooi voor de doelman. De gasten kregen twee grote kansen via Bazelmans en Max van de Gevel, maar beide keren verrichtte Maarten Werts een uitstekende redding. Zodoende eindigde deze sportieve wedstrijd in een brilstand.

Scheidsrechter Van Dalen uit Odiliapeel floot een goede wedstrijd en hoefde slechts een keer geel te tonen voor Gijs Kiebert van Marvilde na vasthouden van de sterk spelende Luc Bouwmans.

Someren: Maarten Werts, Robin v.d. Aker, Stijn Kusters, Niels Schweren, Mike Kusters, Joost v.d. Velden, Mike Verdonschot, Luuk Hoeben (83 Dévi Fondon), Freek van Bussel, Luc Bouwmans, Thijs Cortenbach.

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Jan v.d. Broek

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)