Someren wint enerverend duel in Eindhoven

FC Eindhoven AV 1 (zon)

Mannen, 1, 2e klasse F

22 oktober 2017 14:30

Eindhoven - In een spectaculair  duel won Someren met 3-4 van FC Eindhoven amateurs. In het Jan Louwers stadion gingen de bezoekers halverwege met 0-2 aan de leiding. In de tweede helft werd het een volledig open wedstrijd, die met wat geluk en een superieure doelman een overwinning opleverde voor de gasten.

Someren begon sterk aan de wedstrijd, die goed geleid werd door scheidsrechter Koster uit Breskens. Mike Verdonschot bleek in de eerste helft een plaag voor de thuisclub.  Regelmatig snelde de aanvaller voorbij zijn directe tegenstander om daarna een medespeler in stelling te brengen.  In de eerste minuut haalde Salim Zeroual de trekker nog niet over, maar in de tiende minuut was hij wel trefzeker, 0-1. Na een half uur verdubbelde Koen de Louw de voorsprong. Doelman Peters hield daarna zijn team in de race door redding te brengen op schoten van Freek van Bussel en De Louw.  Aan de andere kant was Maarten Werts op zijn hoede bij gevaarlijke acties van De Wijs en Reker.

Aanvallend speelde de thuisclub sterk, maar defensief lieten de Eindhovenaren met regelmaat steken vallen. Na rust deed Someren dat ook toen Niels Schweren een voorzet van De Wijs achter zijn eigen doelman werkte, 1-2. De gastheren zetten steeds meer druk en met name de Somerense backs hadden het zwaar te verduren.  Mathilda en Pasaribu waren dichtbij de gelijkmaker, maar Maarten Werts voorkwam met formidabele reddingen  een tegentreffer. Tegen de verhouding in scoorde Koen de Louw zijn tweede treffer uit een hoekschop van Salim Zeroual, 1-3. Meteen daarna werd het 2-3 via Belhadj en de druk van de thuisclub nam toe. Tien minuten voor tijd counterde Freek van Bussel fraai naar 2-4 na een assist van Luuk Hoeben. De wedstrijd leek op dat moment gespeeld, maar enkele minuten later kapte Van Meurs de Somerense verdediging aan flarden en scoorde de 3-4. De wedstrijd bleef spannend  tot het laatste fluitsignaal en was aan beide zijden reclame voor het amateurvoetbal.

Someren: Maarten Werts, Wesley v.d. Boomen, Stijn Kusters, Niels Schweren, Mike Kusters, Joost v.d. Velden, Mike Verdonschot, Luuk Hoeben, Freek van Bussel (80 Luc Bouwmans), Salim Zeroual, Koen de Louw.

Verslag en foto’s: Gerard Slegers