Someren nieuwe koploper na winst op RPC

RPC 1 (zon)

Mannen, 1, 2e klasse F

15 oktober 2017 14:30

Someren – Zonder te overtuigen, boekte de thuisclub een 2-1 overwinning op RPC. In de eerste helft kopte Stijn Kusters zijn team op voorsprong en binnen het uur verdubbelde Salim Zeroual de voorsprong vanaf de strafschopstip. Twee minuten later scoorde Emiel van der Steen de aansluitingstreffer. Daarna werd de wedstrijd spannend en zelfs hectisch, maar de stand bleef ongewijzigd.

Verdiende voorsprong

Beide teams begonnen voorzichtig aan het duel. In de beginfase bleven grote kansen uit. Koen de Louw kwam twee keer in scoringspositie, maar bij de eerste poging vond hij de doelman op zijn weg en daarna schoot hij uit de draai voorlangs. De openingstreffer kwam uit een standaardsituatie. Na een corner van Nick Kusters kopte Stijn Kusters de bal in de touwen, 1-0. Kort voor rust had Mike Verdonschot de 2-0 op zijn schoen, maar vrij voor het doel kon hij de RPC-goalie niet verschalken. Op slag van rust kwam Someren goed weg toen Dirk Visscher de bal na een twijfelachtige hoekschop rakelings naast het doel kopte.

Hectische tweede helft

Binnen het uur verdubbelde Salim Zeroual de score vanaf de strafschopstip, nadat Koen de Louw in de zestien was gevloerd. Kort daarna bracht Emiel van der Steen zijn team terug in de wedstrijd. De RPC-aanvaller kapte enkele  Somerense verdedigers uit en versloeg ook doelman Maarten Werts. Vanaf dat moment werd de wedstrijd steeds hectischer. Het duel ontspoorde bijna toen een speler van RPC Koen de Louw in het gezicht spuugde. De middenvelder mocht van geluk spreken dat hij slechts een gele kaart kreeg. In de slotfase ontsnapte Someren toen een goal van Rik Strijbosch werd geannuleerd wegens buitenspel. De Eindhovenaren op hun beurt mochten in de handen knijpen dat invaller Luuk Hoeben niet wist te scoren voor een leeg doel. De wedstrijd bleef spannend tot in blessuretijd, maar doelpunten vielen er niet meer.

Koploper

Door deze benauwde overwinning en de resultaten van de andere teams is SV Someren de nieuwe koploper in de 2e klasse F. Enigszins verrassend, omdat het team van Jurgen de Haan dit seizoen nog geen wedstrijd echt naar zijn hand kon zetten. Wat gaat dat worden als de blauwwitten wel hun beste niveau laten zien? A.s. zondag krijgen ze daarvoor de kans in de uitwedstrijd tegen FC Eindhoven amateurs.

Opstelling Someren: Maarten Werts, Robin v.d. Aker, Stijn Kusters, Niels Schweren, Wesley v.d. Boomen, Salim Zeroual, Mike Verdonschot, Joost v.d. Velden, Freek van Bussel (76 Luuk Hoeben), Koen de Louw, Nick Kusters (71 Dévi Fondon).

Verslag: Gerard Slegers

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)