Someren verslaat Heeze met 0-3

RKSV Heeze 1 (zon)

Mannen, 1, 2e klasse F

8 oktober 2017 14:30

Heeze – Someren won voor de tweede keer op rij in een wedstrijd met twee gezichten. In de eerste helft waren de bezoekers heer en meester, maar pas op slag van rust kwam de verdiende voorsprong op het scorebord. In het laatste kwartier van de tweede helft leek de thuisclub op weg naar de gelijkmaker, maar het was Someren dat twee keer toesloeg in blessuretijd; eindstand 0-3.

De derby Heeze-Someren stond onder leiding van scheidsrechter Ooms uit Eindhoven, die een prima wedstrijd floot. De gasten speelden een sterke eerste helft, waarin ze met goed voetbal controle over de wedstrijd hadden en diverse doelkansen creëerden. Dévi Fondon was in de 11e minuut dichtbij de openingstreffer. Een schot van Koen de Louw werd gelost door de keeper; Dévi kreeg de kans om dit cadeautje uit te pakken, maar het lukte niet. Ook Mike Verdonschot was dichtbij een doelpunt toen hij na een doorkopbal van Freek van Bussel alleen op de doelman kon afgaan. En weer was de doelman winnaar.

Toen iedereen dacht dat de stand halverwege 0-0 zou blijven, werd een goede combinatie met Koen de Louw door Dévi Fondon doeltreffend afgerond. De 0-1 was een meer dan verdiende ruststand.

Na de thee was het solide spel van Someren verdwenen.  De thuisclub probeerde er alles aan te doen om de achterstand weg te poetsen, maar de blauwwitte verdediging gaf geen krimp. Ivo Moerenhout, de gevaarlijkste aanvaller van Heeze, dwong doelman Maarten Werts tot een katachtige redding en ook Jorg van Galen had de gelijkmaker op zijn schoen, maar zijn schot ging hoog over. In de slotfase was het bij Someren ‘vrouwen en kinderen eerst’. De bal wilde er niet in bij de thuisclub en dus was het wachten op een doelpunt aan de andere kant.  Eerst werd Mike Verdonschot door Koen de Louw weggestuurd in de diepte. Alleen voor de doelman rondde Mike deze kans vakkundig af, 0-2. In de slotminuut kopte Freek van Bussel nog een keer raak uit een hoekschop van Thijs Cortenbach, 0-3.

Someren: Maarten Werts, Robin v.d. Aker, Joost v.d. Velden, Niels Schweren, Mike Kusters, Salim Zeroual (86 Wesley v.d. Boomen), Mike Verdonschot, Luuk Hoeben (65 Thijs Cortenbach), Freek van Bussel, Koen de Louw, Dévi Fondon (Nick Kusters).

Verslag: Fons Hasselman

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)