Someren wint Kanaalderby met 1-0

NWC 1 (zon)

Mannen, 1, 2e klasse F

30 september 2017 19:00

Someren - In een matige derby heeft SV Someren op zaterdagavond met minimaal verschil gewonnen van buurman NWC. Freek van Bussel bekroonde zich met een rake vrije trap tot matchwinnaar.

Sterker NWC voor rust
In de openingsfase van de wedstrijd was NWC de bovenliggende partij. De oranjehemden speelden feller en de thuisclub kwam goed weg toen Sander van de Eijnde met een zwabberbal van afstand slechts de paal raakte. Ook Jeroen van Deursen was dreigend, maar zijn schot werd door Someren-doelman Maarten Werts uit het doel geranseld. Het spel van Someren was nogal gezapig en veel combinaties mislukten. Aanvallend hadden de blauwwitten weinig in te brengen. Stefan Vaas, de doelman van NWC, moest in de 44ste minuut voor de eerste keer redding brengen op een inzet van Koen de Louw.

Toenemende spanning
In de tweede helft startte Someren met meer passie en strijd en dat leverde in de 47ste minuut al de openingstreffer op. Freek van Bussel heeft een goede trap en dat bewees hij door de bal, uit een vrije trap van randje zestien, strak in de benedenhoek te schieten, 1-0. Op het uur was Someren dichtbij een verdubbeling van de voorsprong. Na een perfecte counteraanval over links via Freek van Bussel kwam de snelle Mike Verdonschot in scoringspositie, maar van dichtbij schoot hij tegen de lat. Ook een inzet van Freek verdween rakelings voorlangs het NWC-doel.
In het laatste kwart van de wedstrijd nam NWC het  initiatief weer wat meer over. Dat resulteerde in een mogelijkheid voor Gianni Steijlen, maar zijn inzet was een makkelijke prooi voor Maarten Werts. De Somerense doelman moest tien minuten voor het laatste fluitsignaal zijn team nogmaals op de been houden toen hij een gevaarlijke schuiver van Steijlen naast het doel tikte. De druk op het Somerense doel bleef groot en soms moest de thuisclub aan de noodrem trekken, hetgeen gele kaarten opleverde voor Cortenbach, Hoeben en Verdonschot.
Ondanks de druk kon NWC niet echt gevaarlijk meer worden, zodat Someren met wat fortuin de ‘burenruzie’ in zijn voordeel besliste.

Someren: Maarten Werts, Robin v.d. Aker, Stijn Kusters, Niels Schweren, Mike Kusters, Salim Zeroual, Pascal Loomans (45 Mike Verdonschot), Luuk Hoeben, Freek van Bussel, Koen de Louw, Dévi Fondon (Thijs Cortenbach).

Gerard Slegers