Mifano JO19-1 te sterk voor Someren JO19-1

SV Someren JO19-1

Onder 19, JO19-1, Hoofdklasse I

14 april 2018 15:00

De wedstrijd begon al slordig, Someren trapte af en speelde een slechte bal achterin die resulteerde in een hoekschop. Meteen was het raak voor Mifano, binnen 1 minuut stond er 1-0 op het scorebord. Someren moest even wakker worden, Mifano begon veel sterker aan de wedstrijd dan Someren deed. De spits van Mifano werd op een gegeven moment diep gestuurd en won op snelheid het duel met de centrale verdediger van Someren. Hij maakte zijn actie ook goed af, een schot in de verre hoek was niet te stoppen voor de keeper van Someren. De spelers van Mifano kregen ook gele kaarten voor het praten tegen de scheids, die ook niet veel toeliet deze wedstrijd. Toen kwam er een dieptepass vanuit de kant van Mifano. De Somerense verdediging stapte op tijd en zette goed de buitenspelval in, alleen had de scheidsrechter een andere mening hierover. Hij liet doorspelen en dit resulteerde in de 3-0 voor rust. Na rust probeerde Someren te voetballen maar kwam het niet veel aan kansen toe, Rick Vereijken passeerde zijn directe tegenstander met een mooie beweging alleen wist hij niet af te ronden. Mifano maakte ook nog 4-0, een Somerense verdediger bleef staan terwijl de rest van de verdediging voor de buitenspelval ging. Dit was ook meteen de eindstand. Volgende week tegen Schijndel zal het beter moeten vanuit de kant van Someren.

Verslag: Patrick Vereijken