SV Someren JO19-1 – RKVV Erp JO19-1

Erp JO19-1

Onder 19, JO19-1, Hoofdklasse I

23 september 2017 15:00

De start van het nieuwe seizoen begon vandaag. SV Someren nam het op tegen Erp. De wedstrijd begon heel slordig. Het voetbal was niet van het gewenste niveau. Someren had veel last van slechte ballen. De passing was hierdoor ook niet scherp. Er waren niet veel aanvallen vanuit Someren. Erp maakte daarentegen bijna gebruik van de slordigheid van Someren door een aantal kansen te creëren. Erp was zelf ook niet scherp in de afronding dus stond het nog 0-0. Someren moest aanvallender gaan spelen om gevaarlijker te worden. Dat lukte soms ook, alleen was de eindpass niet goed of hij was er zelfs niet. Er werd niet goed gevoetbald, ook werden er domme onnodige overtredingen gemaakt. De scheids trad alleen niet veel op. Toen brak de rust aan. Someren wist wat ze moesten gaan doen om de wedstrijd om te draaien. Dat deed het ook. Someren begon aan de 2e helft met goed voetbal. Aanvallend voetbal, dat zich ook uitdrukte in kansen. Na ongeveer een kwartier voetbal in de 2e helft startte Erp een counteraanval en het was raak. Een strakke voorzet in richting van de 1e paal en de spits van Erp was scherp en maakte de kans af, 0-1. Die goal was een zwaar te verwerken tik voor Someren die hierdoor weer helemaal het spel kwijt waren. Het voetbal was er soms wel maar de kansen werden niet veel gecreëerd. Wat dieper in de 2e helft sloeg Erp weer toe. Een bal vanaf de zijkant die Someren niet goed wegwerkte werd een open kans voor de aanvaller van Erp, 0-2. Someren was slordig aan het voetballen en kwam maar niet tot scoren. Erp haalde het tempo ook uit het spel. Er werden 2 gele kaarten uitgedeeld aan Erpse spelers voor overtredingen. Het bleef ook bij 0-2 voor Erp. Someren moet de vorm van de voorbereiding weer oppakken om volgende week tegen MULO JO19-1 te winnen.

Eindstand:

SV Someren JO19-1 0-2 RKVV Erp JO19-1

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)