Someren kan niet stunten in bekertoernooi

vv Chevremont 1 (zon)

Mannen, 1, Groep 1 4

9 maart 2017 20:00

Verstappen, E.J.M.

Someren- In het verleden wist Someren 1 in het bekertoernooi diverse keren hoger geklasseerde tegenstanders uit te schakelen. Tegen hoofdklasser Chevremont bleef de verrassing uit. Someren stelde teleur en verloor redelijk kansloos met 0-3.

In het begin van de wedstrijd deed de thuisclub niet onder voor de hoofdklasser uit Kerkrade. De eerste kansen waren zelfs voor de blauw-witten. Een inzet van Koen de Louw werd goed gepakt door doelman Voss. Binnen het kwartier scoorde Koen wel, maar zijn treffer werd geannuleerd wegens buitenspel. In de 25ste minuut zette Eloy Cox de Somerense defensie te kijk en bracht de Limburgers uit het niets op 0-1.

Korte tijd later stond scheidsrechter Verstappen ongewild aan de basis van een tweede Limburgse treffer. Hij liep Rowel Deelen van de sokken, waarna Cox vrije doorgang kreeg en de 0-2 kon aantekenen. Dat was tevens de ruststand.

De thuisclub begon sterk aan de tweede helft en wist vaker de tweede bal op de eisen. Bas Boonman zag zijn schot gepareerd worden door de doelman en op aangeven van Mike Kusters kopte Jeroen v.d. Kerkhof de bal goed terug op twee inkomende teamgenoten. Helaas liepen Niels Schweren en Oelse Venhuizen elkaar in de weg bij hun gezamenlijke doelpoging.

Routinier Van de Kerkhof  ging meerdere keren in de fout door overtredingen en dat leverde hem na een uur spelen een gele kaart op.

In de 89ste minuut liet Chevremont zien dat je niet altijd veel kansen nodig hebt om te scoren. Na een misverstand tussen doelman Maarten Werts en Niels Schweren profiteerde Irio Baur, 0-3. In de slotminuut  verscheen Koen de Louw plotseling vrij voor het doel van de gasten. Hij had de hoek voor het uitzoeken, maar ook deze kans op de eretreffer ging verloren.

A.s. zondag treft Someren weer een tegenstander van formaat. Nummer twee SC Susteren is dan te gast op sportpark de Potacker en daartegen heeft Someren nog iets recht te zetten. In de uitwedstrijd leed Someren namelijk een smadelijke nederlaag. Als de mannen van Jurgen de Haan revanche willen nemen, zullen ze wel beter voor de dag moeten komen dan in de bekerwedstrijd.

Someren: Maarten Werts, Robin v.d. Aker, Oelse Venhuizen, Niels Schweren, Mike Kusters, Rowel Deelen (85 Freek van Bussel), Thijs Cortenbach (66 Luuk Hoeben), Salim Zeroual, Bas Boonman (79 Mike Verdonschot), Koen de Louw, Jeroen v.d. Kerkhof.