Verdiende bekerzege van Someren op Schijndel

Mannen, 1, Groep 1 03

18 december 2016 14:15

Hensgens, R.H.

Someren heeft zich via een nipte, maar verdiende overwinning op Schijndel geplaatst bij de laatste zestien teams in de districtsbekercompetitie. Door doelpunten van Salim Zeroual, Stijn Kusters (2x) en Freek van Bussel won de thuisclub met 4-3.

Het Somerense publiek, dat doorgaans niet wordt verwend met veel doelpunten, werd  in de vierde ronde van de districtsbeker getrakteerd op maar liefst zeven treffers. De gastheren waren sterker en kwamen binnen het kwartier op voorsprong door een doelpunt van Salim Zeroual op aangeven van Luuk Hoeben. Lang konden de blauwwitten hier niet van genieten, want Van Kasteren scoorde in een mêlee van spelers de gelijkmaker. In de 37ste minuut omzeilde Paxton de buitenspelval en bracht zijn team zelfs op een 1-2 voorsprong. Someren speelde vanaf dat moment nog meer naar voren en was dichtbij een doelpunt  toen Koen de Louw de bal op de paal kopte. De verdiende treffer kwam er uiteindelijk toch: in blessuretijd gaf De Louw een prima voorzet op Stijn Kusters, die zijn team op gelijke hoogte bracht, 2-2.

Na rust voerde Someren de druk steeds meer op en Schijndel kwam nog maar sporadisch voorbij de middenlijn. De thuisclub kreeg een handvol kansen, maar de bal wilde er niet in. Twintig minuten voor tijd was het uiteindelijk wel raak toen de bal na een hoekschop van Luuk Hoeben werd binnengekopt door Stijn Kusters, 3-2. Vijf minuten later voorkwam Schijndel-doelman Schevers een doelpunt van Niek Smits door de bal met zijn vingertoppen over het doel te werken. De wedstrijd leek gespeeld toen een fraaie aanval via Rowel Deelen en Koen de Louw werd afgerond door Freek van Bussel, 4-2. Kort voor tijd kwam Schijndel toch weer terug toen Wagenaars een onoplettendheid in de Somerense defensie afstrafte.

Verder kwam het niet, want de thuisclub speelde de wedstrijd daarna gecontroleerd uit.

Someren: Maarten Werts, Robin v.d. Aker (85 Wesley v.d. Boomen), Oelse Venhuizen, Niek Smits, Mike Kusters (85 Jur Schweren), Salim Zeroual, Mike Verdonschot (46 Freek van Bussel), Rowel Deelen, Stijn Kusters, Luuk Hoeben, Koen de Louw.

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Jan v.d. Broek