Someren 1 verder in bekertoernooi

Mannen, 1, Groep 1 21

23 oktober 2016 12:00

Graaf, R.J. de

Swalmen - In de bekerwedstrijd tegen vierdeklasser Swalmen had Someren een groot veldoverwicht. De blauw-witten hadden veelvuldig balbezit, lieten de bal goed rondgaan, maar creëerden te weinig kansen. Pas in de tweede helft wist Someren het verschil te maken door doelpunten van Dirk Hurkmans en Freek van Bussel.

Voor rust kreeg Someren veel hoekschoppen. Uit een van die corners kopte Dirk Hurkmans de bal rakelings over het doel. Daarna bracht doelman Schuman redding op schoten van Koen de Louw en Thijs Cortenbach. De thuisclub was aanvallend onmachtig, maar wist de ruststand dus wel op 0-0 te houden.

Freek van Bussel, die een half uur voor tijd in het veld kwam, stelde bij zijn eerste balcontact de doelman op de proef, maar scoorde niet. Vijf minuten later legde Freek de bal uit  een vrije trap op het hoofd van Dirk Hurkmans, die de 0-1 aantekende. Vijf minuten voor tijd schoot Freek zelf een vrije trap perfect in de kruising en zorgde voor de 0-2 eindstand.

Een cameraman van Amateurgoals.com was in Swalmen aanwezig, wellicht met de bedoeling om veel goals vast te kunnen leggen. Dat viel met twee treffers dus wat tegen. De hoogtepunten van de wedstrijd zijn vanaf  24 oktober ’s avonds te zien op de website  Amateurgoals.com. Ook kunt u op dezelfde site de doelpunten bekijken van de wedstrijd Wittenhorst-Someren.

Someren: Maarten Werts, Robin v.d. Aker, Niels Schweren, Dirk Driessen (80 Niek Smits), Mike Kusters, Thijs Cortenbach (58 Freek van Bussel), Mike Verdonschot (70 Justin Hoeben), Stijn Kusters, Dirk Hurkmans, Salim Zeroual, Koen de Louw.

Verslag: Gerard Slegers