SV Someren JO19-1 tegen VOAB JO19-1

Onder 19 zaterdag, JO19-1, 4e divisie D

24 september 2016 15:00

Hoeben, Th.P.

We gingen vol goede moed de wedstrijd in.  We waren immers erop gebrand om met een goed resultaat de kermis in te gaan.

Maar nadat het eerste fluitsignaal geklonken had, ging het binnen 30 seconden voor de zoveelste keer mis. Dit was de vierde keer dit seizoen dat dit ons overkwam en dan is het logisch dat wij ons hieraan gaan ergeren. Zeker als 5 minuten later VOAB de voorsprong verdubbelde, maar het tegendeel was waar. Someren rechtte de rug in plaats van de moed in de schoenen te laten zakken.

Zo kwamen we in een fase terecht waarin we het betere van het spel hadden en de wedstrijd ook onder controle kregen. Ook de werklust was terug en dat merkte je aan alles. Uiteindelijk wierp dit harde werken halverwege de eerste helft zijn vruchten af. Een goed aangesneden vrije trap van Tom van de Boogaart werd prima verlengd door Rick van Bussel. Waardoor de stand wat dragelijker werd: 1-2. En Someren ging door en kregen nog een aantal goede mogelijkheden, maar het zat nog niet echt mee. Zo schoot Danny Welten op aangeven van Rick van Bussel op de lat, maar dat waren wel signalen dat de 2-2 eraan zat te komen. Vlak  voor rust was het dan ook eindelijk zover. Een goed ingedraaide corner van Gjalt Burger werd bij de tweede paal uitstekend binnengekopt door aanvoerder Jur Schweren en zo gingen we met een 2-2 stand de rust in.

In de rust pepten we elkaar nog wat op, want we wisten zeker dat het mogelijk was om de punten in eigen huis te houden. En dat straalde we ook uit.

Ook toen de tweede helft begon zetten we de sterke lijn door. We bleven goed combineren en communiceren en uiteindelijk leidde dit tot ook tot een aantal goede mogelijkheden, maar deze resulteerde dan weer niet in doelpunten. En ja als je de goal zelf niet maakt, dan valt hij uiteindelijk aan de andere kant. Een corner van VOAB werd achterin slecht verwerkt waardoor in tweede instantie de bal weer kon worden ingeschoten en zo VOAB weer op voorsprong kon brengen: 2-3. Dit was wederom een tegenslag voor Someren en je merkte aan ons spel dat we aangeslagen waren, maar toch probeerde we er nog iets van te maken. Dat leidde uiteindelijk tot een grote kans. Een goede steekpass dwars door de verdediging heen, zorgde er voor dat Bas Meurkens alleen op de keeper afging, maar helaas werd hij (onterecht) afgevlagd wegens buitenspel. We scoorden zelfs nog uiteindelijk, maar om een onbekende reden werd deze afgekeurd. De keeper van VOAB zou zijn gehinderd door een van onze spelers, maar het rare was dat enkel spelers van VOAB om hem heen stonden. Hier werden we dus benadeeld door de scheidsrechter (die verder een prima wedstrijd floot). Door de risico’s die we in de laatste minuten namen ontstond er veel ruimte voor de tegenstander en uiteindelijk maakte ze daar gebruik van. Een snelle counter van VOAB werd uiteindelijk afgemaakt met een prima omhaal: 2-4. Dit was tevens het laatste moment van de wedstrijd. En zo gingen we met een nederlaag de kermis in….