Someren JO19-1 verliest van Hoensbroek, gelijkspel was terecht geweest

Onder 19 zaterdag, JO19-1, 4e divisie D

10 september 2016 15:00

Mulder, W.H.

De wedstrijd begon met kansen voor beide ploegen.

Someren besloot een lange bal te spelen van achteruit op vleugelspits Danny Welten.
Het was een goede pass en Danny rende zijn tegenspeler eruit en kwam hierdoor terecht op een 1 op 1 kans die hij afmaakte. 1-0 Someren. Someren hield alleen de voorsprong niet heel lang, Hoensbroek counterde via de zijkant en daar kwam een voorzet uit die werd binnengewerkt door de man die achterin bij de 2e paal stond. 1-1.

Daarna speelde Hoensbroek ook een diepe bal op de rechtsbuiten, die bal viel goed over de verdediging en zo ontstond er een 1 op 1 kans die werd afgemaakt. 2-1 Hoensbroek. Toen was het rust. Het was een evenwichtige 1e helft.

De 2e helft was niet veel anders dan de 1e helft tot aan de 75e minuut. Toen besloot Hoensbroek om het achterin dicht te gooien en dus moest Someren wel gaan aanvallen. Dat werd ook gedaan, er waren wat kansjes hier en daar tot dat een verdediger van Hoensbroek vleugelspeler Danny Welten na trapte in het strafschopgebied, de verdediger werd er van af gestuurd met een rode kaart. Hierdoor kwam er heel laat in de wedstrijd een penalty voor Someren en dus een kans om op gelijke hoogte te komen. Jur Schweren schoot de bal helaas over en dus was de stand nog 2-1. Dat was ook de eindstand. Het was een spannend einde met als eindresultaat 2-1 voor Hoensbroek.

Komende zaterdat spelen we de uitwedstrijd tegen Best Vooruit JO19-1, hopelijk gaan hier de 1e punten van het seizoen komen.