Someren 2 legt ook Gemert 2 over de knie

Mannen zondag, 2, Hoofdklasse HK

7 mei 2017 11:00

Bogaard, J.J. van den

De blauwwitten wonnen over 90 minuten gezien redelijk eenvoudig van Gemert 2 en pakten daardoor de 3e periodetitel en de 2e plaats een competitie, eindstand 4-0.

Someren 2 begon sterk aan de wedstrijd. In de 7e minuut kreeg het via Maico Meulen een opgelegde kans, maar zijn aanname was niet goed, waardoor zijn schot gepareerd kon worden door de doelman van Gemert 2. In het vervolg van de eerste helft kreeg Gemert 2 in de 14e en 36e minuut twee kansen om de scoren open te breken. Echter door goed keeperswerk van Tim Vinken en het ontbreken van de scherpte bij Gemert 2 werden de kansen om zeep geholpen. In de 38e minuut was het wel raak voor Someren 2. Met een subtiel balletje van de goedspelende Joost v.d. Velden werd Norbert Maas diep gestuurd. Zijn lage voorzet kwam op randje zestien in de voeten van Fabio Peters die koelbloedig afrondde in de kort hoek. Net voor rust kwamen de blauwwitten ook op 2-0. Een vrije trap van wederom Fabio Peters leek met de rug getoucheerd te worden door Devi Fondon. Achterafgezien bleek de bal toch in één keer in het doel te belandden, ruststand 2-0.

Na rust was Someren 2 heer en meester en Gemert 2 wist geen echte kansen meer te creëren.  In de 65e minuut werd Maico Meulen diep gestuurd. Hij bewaarde het overzicht en liet Luc Bouwmans voor open goal de 3-0 binnentikken. Het mooiste van deze aanval was de laatste dieptepass uit zijn voetbalcarrière, die Dennis Roijakkers gaf op Maico Meulen. In de 82e minuut was het Rob v.d. Sluijs die een vrije trap van Dennis Kanters binnenkopte, 4-0. Dit was tevens de eindstand.

Met dit resultaat is Someren 2 2e geworden in de competitie en heeft het de 3e periodetitel gewonnen. Dit geeft recht om volgend jaar mee te bekeren met eerste teams. Na de winterstop was Someren 2 een eenheid dat met goed voetbal van iedereen behalve NWC 2 wist te winnen. Een resultaat waar spelers en begeleiding van Someren 2 trots op mogen zijn.

Rest mijn nog Dennis Roijakkers, Pim van Otterdijk en Ruud Schweren te bedanken voor hun bewezen diensten. Dennis en Ruud gaan definitief stoppen en Pim gaat bij het 4e van Someren voetballen. Zij werden na de wedstrijd in het zonnetje gezet met mooie woorden van trainer/coach Niels Roijakkers en een bedankje vanuit de begeleiding en spelers. Tevens willen wij als Someren 2 nogmaals de supporters bedanken voor hun support in zowel uit- als thuiswedstrijden.

Opstelling: Tim Vinken, Norbert Maas, Dennis Roijakkers (65' Sebastiaan Ten Brugge Cate), Niek Smits, Robert van Lierop, Joost v.d. Velden (79' Luuk Hoeben), Fabio Peters, Justin Hoeben (77' Dennis Kanters), Devi Fondon, Luc Bouwmans en Maico Meulen (70' Rob v.d. Sluijs).

Verslag: Roel Maes