Someren 2 ook te sterk voor Blauw Geel'38 2

Blauw Geel'38/JUMBO 2 (zon)

Mannen zondag, 2, Hoofdklasse HK

26 maart 2017 11:00

Jeurissen, T.A.

Ondanks dat Someren 2 een vijftal spelers (Freek van Bussel, Dirk Hurkmans, Nick Kusters, Norbert Maas en Justin Hoeben (45 minuten mogen spelen)) moest afstaan aan Someren 1, wonnen de blauwwitten overtuigend van de mannen uit Veghel.

Someren 2 startte voortvarend aan de wedstrijd en het kwam in de 2e minuut op al op een 1-0 voorsprong. Maico Meulen zette met een overstapje de rechterverdediger van Blauw Geel'38 2 volledig te kijk en zijn goede voorzet werd door Mike Verdonschot bij de eerste paal binnengetikt. In de 4e minuut kreeg Someren 2 een penalty vanwege een domme handsbal van Blauw Geel'38 2-verdediger El Kaddouri. De penalty werd feilloos binnengeschoten door Dennis Kanters, 2-0). Lang kon Someren 2 niet van deze voorsprong genieten. In de 9e minuut kwam Blauw Geel'38 2 terug in de wedstrijd. De verdediging van Someren 2 liet zich te makkelijk  aftroeven in een luchtduel en Blauw Geel'38-spits Jusic wist de bal vervolgens in de verre hoek te plaatsen, 2-1. In het restant van de eerste helft gebeurde er weinig. Beide teams wilden wel maar echte kansen werden er niet gecreëerd, ruststand 2-1.

Someren 2 kwam sterk uit de rust en in de 50e minuut kreeg het een kans via Mike Verdonschot op aangeven van Maico Meulen. Zijn schot werd echter gepareerd door de keeper van Blauw Geel'38 2. In de 63e minuut was het wel raak voor de blauwwitten. Fabio Peters zette met een goede steekpass Mike Verdonschot vrij voor goal. Met min of meer een wippertje wist hij de doelman van Blauw Geel'38 2 te passeren, 3-1. Wederom konden de blauwwitten niet lang van de marge van twee doelpunten genieten. In de 66e minuut kwamen de mannen weer terug in de wedstrijd, 3-2. In het restant van de wedstrijd gingen beide teams opzoek naar de overwinning. Someren 2 kreeg enkele grote kansen via Mike Verdonschot en Rob v.d. Sluijs, maar tot scoren kwamen de blauwwitten niet. In de 86e minuut wist Devi Fondon de wedstrijd wel definitief op slot te gooien. Op aangeven van Mike Verdonschot wist hij de bal eenvoudig binnen te werken, 4-2. Dit was tevens de eindstand.

Aankomende zondag wacht Someren 2 een uitwedstrijd tegen NWC 2. Willen de blauwwitten mee blijven doen op plaats 2 dan moet er gewonnen worden. Aanvang 12.00 uur op sportpark 't Root te Asten.

Opstelling: Tim Vinken, Justin Hoeben (45' Rowan Leenen), Dennis Roijakkers (88'  Sebastiaan Ten Brugge Cate), Niek Smits, Pim van Otterdijk, Joost v.d. Velden, Fabio Peters, Luuk Hoeben (88' Jur Schweren), Mike Verdonschot, Dennis Kanters (67' Rob v.d. Sluijs), Maico Meulen (69' Devi Fondon).

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)